DSpace Repository

La relació entre els mitjans esportius i l'esport

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació
dc.contributor.author Allué Miguel, Pau
dc.date.accessioned 2021-01-13T17:26:35Z
dc.date.available 2021-01-13T17:26:35Z
dc.date.created 2020
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6456
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract En aquest treball ens centrarem en la important influència i relació entre dos conceptes completament diferents però, alhora, totalment lligats: el futbol i el periodisme esportiu. Per separat, el periodisme esportiu i el futbol són dos mons molt potents i rellevants per la societat mundial i, des dels seus orígens, han sabut relacionar-se a la perfecció i potenciar-se mútuament. Parlarem de com va començar i de com ha anat evolucionant aquesta mútua influència, del punt concret on es troba aquesta relació i mostrarem detalladament la necessitat que existeix entre les dues idees. Primerament, hem plantejat com a objectiu principal entendre i analitzar la relació, la complicitat i la influència entre els directius dels mitjans esportius i dels clubs de futbol, els futbolistes professionals i els periodistes. A més, també ens centrarem a analitzar les relacions comercials, el paral·lelisme editorial entre els mitjans esportius i els clubs de futbol i, en especial, la important complicitat entre redactors i/o periodistes amb els futbolistes professionals. Després de recollir el marc teòric, intentarem detallar la història del periodisme esportiu i del futbol a Espanya i destacar i analitzar la seva relació de complicitat i, a més, contrastarem aquest objectiu amb entrevistes i enquestes amb les següents característiques. Pel que fa a la metodologia de treball, introduirem múltiples entrevistes a periodistes esportius, directius i futbolistes professionals per analitzar els principals punts de vista i confessar o desmentir qualsevol informació vinculada. A més, també enviarem enquestes a aquells consumidors i no consumidors del periodisme esportiu i aficionats i aficionades del futbol per saber què pensen i què els sembla la relació entre aquests dos conceptes. Les estadístiques que extraurem dels teleespectadors, oients i/o lectors ens seran de gran ajuda pels objectius finals. Finalment, exposarem els resultats extrets a partir dels testimonis recollits entre els protagonistes i els consumidors i acabarem el treball amb les conclusions i la resolució dels objectius, fruit del marc teòric i el desenvolupament de la metodologia emprada explicada prèviament. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 163 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Premsa esportiva es
dc.subject.other Futbol es
dc.title La relació entre els mitjans esportius i l'esport es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Browse

Statistics