DSpace/Dipòsit Manakin

Creació d'un projecte socioeducatiu en l'àmbit d'infància en un entorn rural: Mesclar l’art i el lleure mitjançant metodologies alternatives en l’educació social

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Carol Masoliver, Carla
dc.contributor.author Romero Barahona, Nagore
dc.date.accessioned 2021-11-27T18:40:51Z
dc.date.available 2021-11-27T18:40:51Z
dc.date.created 2021-05-01
dc.date.issued 2021-05-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6829
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract La present recerca corrobora el sentit de vehicular la figura de l’educadora social com a mediadora amb l’art i la ruralitat, per dissenyar un projecte socioeducatiu de lleure en l’àmbit de la infància. A més, les metodologies alternatives aporten un enfocament intergeneracional, inclusiu, participatiu i sostenible al projecte. En aquest cas s’ha contextualitzat a Centelles, però pot servir de model en altres municipis, seguint el mateix procediment. Un tret característic d’aquest treball, és la comprensió de la teoria i la pràctica com a recíproques, fet que es mostra en tot el procés. Els conceptes i projectes de referència desenvolupats s’han complementat mútuament amb l’acció. Aquesta ha consistit a dur a terme una jornada participativa en un context local, amb la intenció d’extreure’n les necessitats i interessos de la mateixa comunitat, en aquest cas els infants i les famílies. Tota la informació recollida durant el procés esmentat, s’ha interrelacionat per discutir el resultat de la recerca en forma de disseny del projecte. Així doncs, aquest Treball de Fi de Grau té la voluntat de mostrar el potencial educatiu d’un projecte artístic i rural que emergeix de la participació infantil i comunitària. es
dc.description.abstract The present research corroborates the sense of linking the figure of the social educator as a mediator with art and rurality to design a socio-educational leisure project in childhood. In addition, alternative methodologies provide an intergenerational, inclusive, participatory and sustainable approach to the project. In this case, it has been conducted in Centelles, but it can serve as a model for other municipalities, following the same procedure. A characteristic feature of this work is the understanding of theory and practice as reciprocal, which is shown throughout the process. The concepts and reference projects developed have complemented each other reciprocally with action. This has consisted of carrying out a participatory day in a local context, with the intention of learning about the needs and interests of the community itself, in this case children and families. All the information gathered during the mentioned process has been interrelated to discuss the result of the research in the form of a project design. Thus, this Final Degree Project aims to show the educational potential of an artistic and rural project that emerges from children’s and community participation. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 244 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Educació social es
dc.subject.other Art infantil es
dc.subject.other Medi rural es
dc.subject.other Lleure es
dc.title Creació d'un projecte socioeducatiu en l'àmbit d'infància en un entorn rural: Mesclar l’art i el lleure mitjançant metodologies alternatives en l’educació social es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques