La present recerca aborda el procés d’inclusió a l’aula a través de l’aprenentatge cooperatiu. L'estudi segueix un paradigma d’investigació interpretatiu des d’una aproximació qualitativa. Per a la realització de la recerca, s’ha portat a terme un estudi de cas en un centre educatiu. Els resultats mostren que l’aprenentatge ...»»»»
La present recerca aborda el procés d’inclusió a l’aula a través de l’aprenentatge cooperatiu. L'estudi segueix un paradigma d’investigació interpretatiu des d’una aproximació qualitativa. Per a la realització de la recerca, s’ha portat a terme un estudi de cas en un centre educatiu. Els resultats mostren que l’aprenentatge cooperatiu beneficia el procés d’inclusió de l’alumnat. Com a conclusió, destacar que és necessari que es compleixin determinades característiques perquè l’aprenentatge cooperatiu impulsi la inclusió de l’alumnat que troba més barreres per a la participació i l’aprenentatge. Per això, s’han dissenyat propostes de millora per a que es donin les condicions òptimes pel procés d’ensenyament i aprenentatge.^^^^
The research aproaches the inclusion process in classroom through cooperative learning. The study follows an interpretative paradigm based on a qualitative aproximation. To perform the investigation a case study has been analyzed. The results reflect how cooperative learning improves the process of student inclusion. In conclusion, ...»»»»
The research aproaches the inclusion process in classroom through cooperative learning. The study follows an interpretative paradigm based on a qualitative aproximation. To perform the investigation a case study has been analyzed. The results reflect how cooperative learning improves the process of student inclusion. In conclusion, it is necessary that some characteristics has been completed to promote inclusion of students who find more barriers to participation and learning. For this reason, proposals for improvement have been designed to provide optimal conditions for cooperative learning.^^^^