DSpace/Dipòsit Manakin

Estudi de la influència de l'educació sanitària impartida per una infermera escolar en l'adquisició d'hàbits saludables en infants de 10 a 12 anys

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar
dc.contributor.author Sans Tomàs, Paula
dc.date.accessioned 2023-02-08T11:52:38Z
dc.date.available 2023-02-08T11:52:38Z
dc.date.created 2022-05-20
dc.date.issued 2022-05-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7224
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract Introducció: Les malalties cròniques són un greu problema en la nostra societat. Estudis demostren que amb una millora dels hàbits alimentaris, exercici físic, disminuïr els hàbits tòxics, i parlar de la gestió de les emocions podríen reduir, en part, el risc de patir-les. La proposta d’aquest treball és, gràcies al paper de la infermera escolar, proporcionar recursos educatius i pedagògics pels infants, perquè des de ben petits adquireixin aquestes recomanacions sanitàries, i aconsegueixin seguir un estil de vida saludable, amb l’esperança de que, en el futur, es redueixi el nombre de malalties cròniques. Objectiu: L’estudi proposa avaluar l’efectivitat d’una intervenció educativa amb l’ús de materials didàctics, sobre la qualitat de vida i el nivell de coneixements sobre els hàbits saludables dels nens i nenes de 10 a 12 anys. Metodologia: en aquest treball es planteja que es realitzi un estudi quasi experimental d’abans (pre) i de després (post) amb grup control no comparable. Es realitzaran unes intervencions pedagògiques digirides per una infermera escolar. L’estudi es realitzarà en una primera escola, amb una mostra de 100 infants (50 grup control - 50 grup experimental). Les variables independents utilitzades a l’estudi són: la intervenció educativa que es durà a terme juntament amb les dades sociodemogràfiques. Pel que fa a les variables dependents trobem: la qualitat de vida, els coneixements sobre els hàbits saludables, el benestar personal, l’autocontrol de l’ansietat i l’autoestima. Els instruments per mesurar aquestes variables seran els indicadors NOCs sumat al qüestionari KidsCreen, on crearem un qüestionari AdHoc. Aportacions: S’espera que amb l’educació sanitària que la infermera escolar proporcioni amb aquests recursos pedagògics, disminueixi la quantitat de malalties cròniques en la població. A més, una altra possible aportació és la incorporació d’aquests materials en el programa Salud i Escola. Els infants podran adquirir coneixements sanitaris i hàbits saludables per millorar la seva qualitat de vida. es
dc.description.abstract Introduction: Chronic diseases are a serious problem in our society. Studies show that with improved eating habits, exercise, losing habits such as smoking or drinking, and talking about managing emotions could reduce, in part, the risk of suffering them. The proposal of this work is, to provide educational and pedagogical resources for the children, thanks to the role of the school nurse the aim is that from an early age they acquire these health recommendations, and manage to follow a healthy lifestyle, with the hope that in the future, the number of chronic diseases could be reduced. Objective: The proposed study aims to valuate the effectiveness of an educational intervention with the use of teaching materials, on the quality of life and the level of knowledge about the healthy habits of children aged 10 to 12. Methodology: In this work, it is proposed that a quasi-experimental study of before (pre) and after (post) with a non-comparable control group is performed. There will be pedagogical interventions conducted by a school nurse. The study will consist of a first school, with a sample of 100 children (50 control groups - 50 experimental groups). The independent variables used in the study are: the educational intervention that will be carried out together with the sociodemographic data. As for the dependent variables are; quality of life, knowledge of healthy habits, personal well-being, self-control of anxiety and self-esteem. The instruments for measuring these variables will be the NOCs indicators added to the KidsCreen questionnaire, where a AdHoc questionnaire will be created. Contribution: With the health education provided by the school nurse with the proposed resources, the number of chronic diseases in the population is expected to decrease. In addition, another possible contribution is the incorporation of these materials in the Health and School program. Children will be able to acquire health knowledge and healthy habits to improve their quality of life. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 44 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Malalties cròniques es
dc.subject.other Hàbits alimentaris es
dc.subject.other Qualitat de vida es
dc.subject.other Infermeria escolar es
dc.title Estudi de la influència de l'educació sanitària impartida per una infermera escolar en l'adquisició d'hàbits saludables en infants de 10 a 12 anys es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques