DSpace Repository

Potenciar l'autonomia mitjançant la retroalimentació: propostes per a l'aprenentatge híbrid a l'educació superior

Show simple item record

dc.contributor.author Cea Alvarez, Ana María
dc.contributor.author Dono López, Pedro
dc.contributor.author Lerma Sanchis, Maria Dolores
dc.contributor.author Mocas Recalde, Jordi
dc.contributor.author Pazos-Justo, Carlos
dc.contributor.author Rambla, Xavier
dc.contributor.author Cánovas Méndez, Marcos
dc.date.accessioned 2023-02-23T10:34:08Z
dc.date.available 2023-02-23T10:34:08Z
dc.date.created 2023
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7291
dc.description.abstract En aquest manual es recullen alguns dels resultats de la recerca col·laborativa duta a terme al projecte interuniversitari BLEARN_AUTONOMY (https://blearn-autonomy.eu/). En aquest projecte s’ha fet un seguiment d’estratègies pedagògiques d’aprenentatge híbrid i/o b-learning per fomentar l’autonomia de l’alumnat en un context de canvis profunds provocats per la pandèmia de Covid-19. El marc teòric, integrat per corrents constructivistes i connectivistes de l'aprenentatge, palesa el canvi del paper tant de les estudiants com de les docents, i com un seguit d’estratègies pedagògiques prioritzen l'autoregulació a través d'una retroalimentació (feedback) millorada en contextos digitals. Al manual presentem com hem dut a terme el projecte a les diferents universitats i descrivim els qüestionaris, els grups de discussió i les entrevistes aplicades. Hem concebut aquests procediments de tal manera que copsessin el perfil metacognitiu de les alumnes, moltes de les quals havien seguit rúbriques precises d’avaluació, i totes les quals havien rebut de diverses maneres un seguit de comentaris qualitatius de retroalimentació del professorat. A través de l'anàlisi detallada de les dades, que combina una metodologia qualitativa i quantitativa, es recullen evidències que l'enviament de retroalimentació docent, afavorit per les eines digitals, augmenta la capacitat d'autoregulació de les estudiants. Entre les diverses eines educatives utilitzades destaca el portafolis reflexiu digital, que permet recollir de manera longitudinal mostres del desenvolupament de l'autonomia de les estudiantes. Alhora, ajuda a planificar la docència universitària i a aportar una retroalimentació de qualitat. A més, incloem una anàlisi dels informes de retroalimentació que les docents van compartir entre si en el context del projecte, en els quals s'identifiquen no només diversos tipus de retroalimentació en funció de les diferents activitats que les estudiantes duen a terme, sinó també informació sobre el seu progrés. El manual conclou amb una sèrie de recomanacions, dirigides a les docents, a fi de suggerir alguns canvis en la metodologia i disseny pedagògic per ampliar la consciència metacognitiva de les estudiants d'educació superior, propiciar una autoreflexió més gran i desenvolupar la seva capacitat autocrítica, compromís individual i autoorganització. es
dc.description.sponsorship Aquest manual ha estat preparat en el marc del projecte BLEARN_AUTONOMY (https://blearn-autonomy.eu/), un projecte Erasmus+ Strategic Partnership (Ref. 2020-1-ES01-KA203-082513). cat
dc.description.sponsorship Aquest projecte ha estat finançat amb el suport de la Comissió Europea. Aquesta publicació reflecteix només les opinions de l'autor, i la Comissió no es fa responsable de cap ús que se'n pugui fer fet de la informació que hi conté. cat
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 102 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Autonomia es
dc.subject.other Retroalimentació es
dc.subject.other Aprenentatge mixt es
dc.subject.other Estrategies pedagògiques es
dc.title Potenciar l'autonomia mitjançant la retroalimentació: propostes per a l'aprenentatge híbrid a l'educació superior es
dc.type info:eu-repo/semantics/book es
dc.identifier.doi https://doi.org/10.21814/1822.82097
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Browse

Statistics