DSpace Repository

Young English learners; how to encourage children to learn English through gamification considering the multiple intelligences

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Alcalà Batlle, Patrícia
dc.contributor.author Soler Colomer, Sara
dc.date.accessioned 2023-03-13T14:46:20Z
dc.date.available 2023-03-13T14:46:20Z
dc.date.created 2022-05-13
dc.date.issued 2022-05-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7332
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract The purpose of this study has been to explore and research Gardner’s Multiple Intelligences theory through gamification. The research has been carried out through the creation of different games that involve the different multiple intelligences and the analysis of its results, which were done exclusively with the learning acquired from the activities. It has been done in three different groups from the same school to compare the results from the different games that were applied. Also, three interviews have been done: one of them for each teacher from the three groups where the didactic units were realised. The results of this study are presented in this final dissertation. es
dc.description.abstract El propòsit d’aquest estudi ha sigut el d’explorar i experimentar sobre la teoria de les intel·ligències múltiples de Gardner fent servir els jocs. La recerca ha sigut duta a terme a partir de la creació de diferents jocs que treballen les intel·ligències múltiples i l'anàlisi dels seus resultats, que vam extreure exclusivament amb l’aprenentatge adquirit de les activitats. S’ha dut a terme en diferents grups de la mateixa escola per tal de comparar els resultats a partir dels diferents jocs aplicats. A més, es van realitzar tres entrevistes: una a cada mestre/a de cada grup en què es realitzaran les unitats didàctiques. Els resultats d’aquest estudi es presenten al final d’aquesta presentació. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 105 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Educació infantil es
dc.subject.other Gamificació es
dc.subject.other Intel·ligències múltiples es
dc.subject.other Anglès -- Ensenyament es
dc.title Young English learners; how to encourage children to learn English through gamification considering the multiple intelligences es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Browse

Statistics