DSpace/Dipòsit Manakin

L'ús social del català a l'institut Manresa Sis. Estratègies per fomentar-ne l'ús entre l'alumnat

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Gonzàlez Fernàndez, Pau
dc.date.accessioned 2023-05-06T05:12:09Z
dc.date.available 2023-05-06T05:12:09Z
dc.date.created 2022-05
dc.date.issued 2022-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7438
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract Aquest treball analitza quin és l’ús del català entre l’alumnat de l’Institut Manresa Sis, ubicat al barri d’El Xup de Manresa. La pregunta inicial és si el català és la llengua d’ús habitual dels alumnes a dins i fora de l’aula. Per a esbrinar-ho, es presenten els resultats d’una enquesta duta a terme entre l’alumnat del centre, inspirada en l’Estudi sociodemogràfic i lingüístic de l’alumnat de 4t d’ESO a Catalunya 2006-2013-2021, en la qual s’analitza l’ús que fan del català dins de l’aula, fora de l’aula, amb el professorat i amb el seu entorn (amics, consum audiovisual, cultural i xarxes socials.) A més, s’analitza quin tipus de relació mantenen aquests resultats amb altres estudis més grans, com l’Estudi sociodemogràfic i lingüístic de l’alumnat de 4t d’ESO a Catalunya 2006-2013-2021, i posteriorment es proposen estratègies per millorar l’ús social de la llengua catalana, especialment a l’Institut Manresa Sis. Les dades evidencien que l’alumnat del Manresa Sis té com a llengua habitual i pròpia la catalana en un alt percentatge, i que és la llengua d’us habitual a dins i fora de les aules, si bé és cert que és en aquest darrer espai on el percentatge d’ús baixa més. Malgrat això, l’alumnat es relaciona en català, i les relacions alumne-professorat i viceversa són principalment en aquesta llengua. es
dc.description.abstract This work analyses the use of Catalan language amongst the students of the Institut Manresa Sis, located in the neighbourhood of El Xup in Manresa. The initial question is whether Catalan is the commonly used language in and outside the classroom by students. To find it out, the results of a survey carried out in the centre are presented, inspired by the Sociodemographic and Linguistic Study of 4th ESO students in Catalonia 2006-2013-2021, in which analyses their use of Catalan in the classroom, outside the classroom, with teachers and their environment (friends, audiovisual consumption, culture and social networks). In addition, this work not only examines what kind of link is there with other larger studies, such as the Sociodemographic and Linguistic Study of 4th ESO students in Catalonia 2006-2013-2021, but also brings forward strategies to improve the social use of Catalan language, especially at the Institut Manresa Sis. The data show that students of Manresa Sis have Catalan as their usual and own language in a high percentage, and that it is the language of habitual use both inside and outside the classrooms, although the latter drops significantly in percentage. Nevertheless, students interrelate in Catalan and the student-teacher interactions are mainly in this language. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 68 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Català en l'ensenyament es
dc.subject.other Català -- Aspectes socials es
dc.title L'ús social del català a l'institut Manresa Sis. Estratègies per fomentar-ne l'ús entre l'alumnat es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutor: Llorenç Comajoan Colomé
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques