Repositorio Dspace

Literatura juvenil, clàssics i cànon literari. Una proposta de lectures guiades per al segon cicle d'ESO

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Rovira Justribó, Marc
dc.date.accessioned 2023-05-09T08:21:47Z
dc.date.available 2023-05-09T08:21:47Z
dc.date.created 2022-05-30
dc.date.issued 2022-05-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7454
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract El present treball indaga el paper de les lectures obligatòries, de lectura guiada, en el desenvolupament de la competència literària a l’ESO. Un primer objectiu del treball és establir un petit estat de la qüestió sobre el tema: el marc legal; els hàbits i les preferències lectores de l’alumnat, i quina mena de literatura és òptima per treballar a les aules, amb una anàlisi del paper que hi han de jugar la literatura juvenil, la literatura clàssica, i les diferents concepcions sobre el cànon literari. Un segon objectiu és analitzar les preferències, els hàbits lectors i les concepcions sobre la literatura que tenen els estudiants del segon cicle de secundària. Per fer-ho, s’ha fet una recerca a partir d’un qüestionari amb ítems quantitatius i qualitatius que s’ha passat a tot l’alumnat de tercer d’ESO de l’Institut Ferrer i Guàrdia, al Baix Llobregat. Les conclusions en aquest sentit són que aproximadament la meitat de l’alumnat té hàbits lectors deficients, fet que s’accentua més en el cas del gènere masculí, i que una part rellevant no té una concepció mínima formada sobre què és la literatura. Finalment, a partir de les preferències de l’alumnat enquestat i de la discussió teòrica, s’estableix una relació de lectures adequades per llegir al llarg del segon cicle de l’ESO. es
dc.description.abstract The present work looks into the role of assigned, guided readings, in the development of literary proficiency in Secondary School (ESO). A first goal of the work is establishing a brief state-of-the-art on the topic: the legal framework, the students’ habits and preferences, and what kind of literature is optimal to work with in the classroom, with an analysis of the role to be played by young adult fiction, classic literature and the different conceptions on the literary canon. A second goal is analyzing the preferences, the reading habits and the conceptions on literature of secondary school students. To do so, a research has been conducted by surveying all students in the third year of ESO from Institut Ferrer i Guàrdia, in Baix Llobregat, using both quantitative and qualitative items in the questionnaires. The conclusions on the issue are that around half of the students have deficient reading habits, a finding even more noticeable in male students, and the fact that a sizeable part lacks a minimal defined conception on what is literature. Finally, based on the preferences of the surveyed students and the theoretical discussion, a list of appropriate readings for the second cycle of ESO is established. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 34 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Literatura -- Educació secundària es
dc.title Literatura juvenil, clàssics i cànon literari. Una proposta de lectures guiades per al segon cicle d'ESO es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutora: M. Àngels Verdaguer Pajerols
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar en RIUVic


Listar

Estadísticas