DSpace/Dipòsit Manakin

Female Composers matters! Reelaboració del Llistat d’audicions de la matèria Anàlisi Musical destinada a les PAU 2023 sota el criteri de perspectiva de gènere

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Gómez Cordero, Irene
dc.date.accessioned 2023-12-20T16:48:51Z
dc.date.available 2023-12-20T16:48:51Z
dc.date.created 2023-06-02
dc.date.issued 2023-06-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7594
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract La present investigació pretén, per una banda, mostrar la situació de biaix de gènere tant en l’àmbit musical com educatiu i, d’altra banda, aplicar les lleis d’educació amb la finalitat de reelaborar el Llistat d’audicions. Anàlisi Musical PAU 20023 per tal que serveixi com a eina de transformació educativa i social respecte a la perspectiva de gènere. Per dur a terme aquesta fita, la primera part del treball se centra en dos àmbits diferenciats. En primer terme s’aprofundeix en quines han estat les compositores més rellevants al llarg de la història de la música i, en segon terme, s’han investigat quins són els diferents ítems que intervenen a la corrent musicològica feminista. S’ha contextualitzat històricament la seva evolució, com aquesta tracta les qüestions de gènere i com aquests estudis es vinculen dins de l’àmbit educatiu. La segona part, també la trobem dividida en dos apartats. Per una banda, s’analitza el Llistat d’audicions. Anàlisi Musical PAU 2023 i se’l relaciona amb la LOMLOE i els objectius de Batxillerat segons el DECRET 171/2022. I per l’altra, s’ofereix una proposta d'obres per a les proves PAU de l'assignatura Anàlisi Musical, tenint present la igualtat de gènere sense desatendre la rellevància artística tot aportant una justificació i relació entre obres existents a l’actual llista i obres proposades. També s’aporta una llista Spotify, aprofitant les eines TIC, com un codi QR per tal de poder accedir-hi esdevenint així facilitador tant per al professorat com per a l’alumnat. Paraules clau: gènere, música, compositores, secundària, currículum. es
dc.description.abstract La presente investigación pretende, por un lado, mostrar la situación de sesgo de género en el ámbito tanto musical como educativo y, por otro, aplicar las leyes de educación con el fin de diseñar una propuesta de Llistat d’audicions. Anàlisi Musical PAU 2023 con el objetivo de aportar una herramienta de cambio educativo y social respecto a la perspectiva de género. La primera parte del trabajo se centra en dos ámbitos distintos. En primer término, se profundiza en cuáles han sido las compositoras más relevantes a lo largo de la historia de la música. En segundo término, se han investigado cuáles son los diferentes aspectos que intervienen al corriente de la perspectiva musicológica feminista. Se ha contextualizado históricamente su evolución, cómo esta trata las cuestiones de género y cómo estos estudios se vinculan dentro del ámbito educativo. La segunda parte también está dividida en dos apartados. Por un lado, se analiza el Llistat d’audicions. Anàlisi Musical PAU 2023 relacionándolo con la LOMLOE y los objetivos de bachillerato, según el DECRET 171/2022. Finalmente, ofrece una propuesta de nuevo listado de obras, destinada a las pruebas PAU de la asignatura Análisis Musical, teniendo presente la igualdad de género sin desatender la relevancia artística, aportando una justificación y relación entre obras existentes en el actual listado y obras propuestas. También se aporta una lista Spotify, aprovechando las herramientas TIC, como un código QR con el fin de poder acceder a ella, convirtiéndose así en facilitador tanto para el profesorado como para el alumnado. Palabras clave: género, música, compositoras, secundaria, currículum. es
dc.description.abstract In the current investigation we have two main objectives that we are focused on, primarily we aim to show the gender bias that exists both in the fields of music as well as education. Secondly, we aim to apply educational laws in order to design a proposal for the Llistat d’audicions. Anàlisi Musical PAU 2023 which will serve as a tool for educational and social change regarding gender perspectives. The first part of the work focuses on two different areas. First of all, it delves into the history of music and explores which composers have been most relevant throughout. Secondly, an investigation into different aspects involved in the current feminist musicological perspective. The evolution of this perspective has been historically contextualised, addressing gender issues and how these studies are linked within the educational field.The second part is also divided into two sections. Firstly, an analysis of the Llistat d'audicions Anàlisi Musical PAU 2023 relating it to the LOMLOE and the baccalaureate objectives, according to DECRET 171/2022. Finally, it offers a proposal for a new list of relevant pieces of music, intended for the PAU tests in the subject of Musical Analysis. The aim is to take gender equality into consideration without neglecting artistic relevance, and to provide justification in regard to the relationship between the existing pieces on the current list and the newly proposed pieces. A Spotify list is also provided, taking advantage of ICT tools, such as a QR code in order to access it, thus becoming a facilitator for both teachers and students. Keywords: gender, music, female composers, secondary school, curriculum. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 76 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Compositores es
dc.subject.other Música -- Educació secundària obligatòria es
dc.title Female Composers matters! Reelaboració del Llistat d’audicions de la matèria Anàlisi Musical destinada a les PAU 2023 sota el criteri de perspectiva de gènere es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutor: Albert Fontelles-Ramonet
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques