DSpace/Dipòsit Manakin

Game-based education to improve linguistic competence: an experimental study

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Contreras Moreno, José Antonio
dc.date.accessioned 2023-12-20T17:10:09Z
dc.date.available 2023-12-20T17:10:09Z
dc.date.created 2023-06-15
dc.date.issued 2023-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7595
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract Desenvolupat en un marc teòric sobre gamificació, en aquest projecte s’ha portat a terme una recerca a Catalunya en un centre de secundària de la comarca del Vallés Oriental per a provar si l’ús de jocs en un context EFL promou una implicació eficient cap a l’adquisició del llenguatge. A l’inici ens hem plantejat dues qüestions. Primer, si la gamificació és integral en el context EFL tenint en compte conceptes com ara motivació, cooperació, angoixa, estrès i trobada del nombre de vegades que l’alumnat té contacte amb les paraules. Segon, si la gamificació és un enfocament millor que una metodologia d’ensenyament més tradicional basada en l’ús de “paper i bolígraf”. Per provar-ho, hem fet ús de tres instruments de mesura: un joc gratis de paraules en línia, Wordle, un test de vocabulari, i un seguit d’entrevistes amb el professorat. Les dades que hem recollit d’aquests instruments ens proporcionen un seguit de temes per tractar al voltant de l’ús de jocs a classe en el context d’EFL. Podem concloure que, tot i haver-ne obtingut resultats generalment positius, aquesta recerca no té la força necessària per determinar quina metodologia d’ensenyament és més eficaç. Tanmateix, podem afirmar que la gamificació proporciona resultats de caire molt prometedor en relació amb la implicació i la motivació en el context d’EFL. Mots clau: gamificació, motivació, EFL, vocabulari, Wordle es
dc.description.abstract Framed into gamification, this project has carried out research in Catalonia in a Secondary education school in the Vallés Oriental county to test whether the use of games in the EFL context promotes efficient engagement toward language acquisition. Two research questions were established at the beginning. First, whether gamification is comprehensive in the EFL context regarding concepts such as motivation, cooperation, anxiety, stress and word encounters. Second, whether gamification is a better approach to teaching than a more traditional pen-and-pencil methodology. To test so, we used three instruments: a free online word game, Wordle, a vocabulary test, and a set of interviews with the participants’ English teachers. The data collected from the three instruments provides several research topics to be discussed around the use of games in EFL classes. We can conclude that, although obtaining general positive results, our research is not sufficiently strong to determine which teaching method is better. However, we can confirm that gamification yields promising results in engagement and motivation in the EFL context. Keywords: gamification, motivation, EFL, vocabulary, Wordle es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 37 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Motivació en l'educació -- Ensenyament secundari es
dc.subject.other Gamificació es
dc.subject.other Anglès en l'ensenyament es
dc.subject.other Llengua segona -- Adquisició es
dc.title Game-based education to improve linguistic competence: an experimental study es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutora: Núria Camps Casals
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques