DSpace/Dipòsit Manakin

Identificació de l'autoconcepte físic de l'alumnat de secundària i les variables amb més influència sobre aquest actualment

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Ballart Luján, Adrià
dc.date.accessioned 2023-12-21T08:46:21Z
dc.date.available 2023-12-21T08:46:21Z
dc.date.created 2023-05-28
dc.date.issued 2023-05-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7597
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract L'Autoconcepte Físic dels adolescents s'ha vist afectat en els darrers anys a conseqüència dels canvis socials i l'augment de les noves tecnologies. La influència constant de les xarxes socials i la pressió social associada han generat un impacte significatiu en aquest aspecte del desenvolupament dels adolescents. Aquest fenomen és particularment preocupant en aquesta etapa de la vida, ja que els adolescents es troben en un moment clau de desenvolupament personal, físic, social i emocional. En aquest context, el present estudi té com a objectius identificar l'Autoconcepte Físic actual dels alumnes de Secundària i les variables que tenen un major impacte i influència en aquest aspecte. Per dur a terme la investigació, s'ha realitzat el qüestionari CAF (Qüestionari d’Autoconcepte Físic) a 70 alumnes de quatre cursos d'ESO de l'Institut A. Els resultats obtinguts revelen un Autoconcepte Físic molt baix entre l'alumnat, amb diferències significatives segons el sexe i el lloc de naixement dels estudiants i les seves famílies. A més, s'ha constatat que els entorns més immediats i pròxims als quals estan exposats aquests adolescents, com els centres esportius/gimnasos i l'escola, exerceixen una influència significativa i afecten l'Autoconcepte Físic d'ells/es. Això posa de manifest el paper fonamental que tenen tots els agents educatius sobre aquesta qüestió. Paraules clau: Intel·ligència Emocional, Autoconcepte Físic, adolescència, Secundària, Educació Física. es
dc.description.abstract The Physical Self-Concept of adolescents has been affected in recent years as a result of social changes and the increase in new technologies. The influence of social networks and social pressure have generated a very large impact on the development of teenagers. This phenomenon is worrying at this stage of life, as teenagers are at a key moment of personal, physical, social and emotional development. This study aims to identify the current Physical Self-Concept of High School students and the variables that have a greater impact and influence on this aspect. To carry out the research, the CAF questionnaire (Physical Self-Concept Questionnaire) was administered to 70 students from the different ESO courses of Institute A. The results obtained show a very low Physical Self-Concept among the students, with differences according to gender and place of birth of the students and their families. In addition, it has been seen that the most immediate and closest environments to which these teenagers are exposed, such as sports centers/gyms and school, have a significant influence and affect their Physical Self-Concept. This fact demonstrates the fundamental role that all educational agents have in this matter. Key words: Emotional Intelligence, Physical Self-Concept, adolescence, Secondary, Physical Education. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 66 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Autoconcepte en l'adolescència es
dc.subject.other Intel·ligència emocional es
dc.subject.other Educació fí­sica -- Educació secundària obligatòria es
dc.title Identificació de l'autoconcepte físic de l'alumnat de secundària i les variables amb més influència sobre aquest actualment es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutor: Guillem Trabal Tañá
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques