DSpace/Dipòsit Manakin

Les emocions a la matèria d'Educació Física a secundària i batxillerat: Revisió bibliogràfica

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Rabassa Blanco, Jordi
dc.date.accessioned 2024-01-22T08:56:19Z
dc.date.available 2024-01-22T08:56:19Z
dc.date.created 2023-06-02
dc.date.issued 2023-06-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7635
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract Introducció: El benestar emocional en el nou currículum educatiu es considera un element definidor i principi pedagògic de l’educació bàsica. Per aquesta raó, l’educació emocional pretén potenciar el desenvolupament de les competències emocionals com un element essencial del desenvolupament integral de la persona. Objectiu: Analitzar les publicacions científiques més recents sobre com influeixen i interactuen les emocions, tant del professorat com de l’alumnat, a l’assignatura d’Educació Física a secundària i batxillerat. Metodologia: Estudi descriptiu, relacional i comparatiu de revisió bibliogràfica sobre l’estat actual de la temàtica emocional. Es va realitzar una cerca específica de paraules clau a les bases de dades Scopus, Dialnet, Web of Scienece, Education Resources Information Center (ERIC), APA PsycInfo, Directory of Open Acces Journals (DOAJ) i Red de Revistas Científicas de América Latina y el Caribe, España y Portugal (REDALYC). Es van incloure adolescents de 12 a 18 anys sense cap mena de mesures i suports d’atenció a la diversitat; professors de la matèria d’Educació Física; estudis publicats en qualsevol país i revista en llengua catalana, castellana o anglesa, dels darreres cinc anys, relacionats amb les emocions a la matèria d’Educació Física a l’etapa de secundària i batxillerat. Resultats: Un total de 32 articles van ser seleccionats. D’aquests, 28 pertanyien a la categoria d’alumne i 4 a la de professor. Els estudis es van classificar segons el contingut emocional: intel·ligència emocional, competència emocional o percepció emocional. Conclusions: Hi ha una relació positiva entre el benestar emocional i la intel·ligència emocional. Es recomana el joc motor sense competició de caràcter cooperatiu i d’oposició com a una bona font d’emocions positives. La percepció i atribució de les emocions ve atribuïda per tota una sèrie de variables: la tasca motriu, el gènere, el centre educatiu, el curs acadèmic estudiat o la cultura i l’experiència esportiva prèvia. Paraules clau: emocions, benestar emocional, educació emocional, competències emocionals, intel·ligència emocional, percepció emocional, secundària, batxillerat. es
dc.description.abstract Introduction: Emotional well-being in the new educational curriculum is considered a defining element and pedagogical principle of basic education. For this reason, emotional education aims to promote the development of emotional competences as an essential element of the integral development of the person. Objective: To analyze the most recent scientific publications on how emotions influence and interact with both teachers and students in the subject of Physical Education in secondary and high school. Methodology: Descriptive, relational and comparative study of a bibliographical review of the current state of the subject of emotions. A specific search of key words in the databases Scopus, Dialnet, Web of Science, Education Resources Information Center (ERIC), APA PsycInfo, Directory of Open Access Journals (DOAJ) and Red de Revistas Científicas de América Latina y el Caribe, España y Portugal (REDALYC) was carried out. Adolescents aged 12 to 18 were included without any kind of measures or support for the attention to diversity; teachers of Physical Education; studies published in any country or journal in Catalan, Spanish or English, in the last five years, related to emotions in Physical Education at the secondary and high school stage. Results: A total of 32 articles met the inclusion criteria. Of these, 28 belonged to the student category and 4 to the teacher category. The studies were classified according to emotional content: emotional intelligence, emotional competence or emotional perception. Conclusions: There is a positive relationship between emotional well-being and emotional intelligence. Non-competitive motor play of a cooperative and oppositional nature as a good source of positive emotions. The perception and attribution of emotions is attributed by a whole series of variables: motor work, gender, educational center, academic course studied or previous sporting culture and experience. Key words: emotions, emotional well-being, emotional education, emotional competences, emotional intelligence, emotional perception, secondary school, high school. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 76 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Educació fí­sica -- Educació secundària obligatòria es
dc.subject.other Educació emocional es
dc.title Les emocions a la matèria d'Educació Física a secundària i batxillerat: Revisió bibliogràfica es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutor: Joan Arumí Prat
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques