DSpace/Dipòsit Manakin

L’experiència de l’escola en temps de la pedagogia intuïtiva a Espanya

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Padrós Tuneu, Núria
dc.date.accessioned 2024-02-07T07:31:27Z
dc.date.available 2024-02-07T07:31:27Z
dc.date.created 2024
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Padrós-Tuneu, N. (2018). L’experiència de l’escola en temps de la pedagogia intuïtiva a Espanya. Temps d’Educació, 55, p. 71-95. es
dc.identifier.issn 0214-7351
dc.identifier.issn 2014-7627
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7764
dc.description.abstract En aquest article es presenta una revisió sobre els usos dels objectes educatius, especialment de la utilització dels materials intuïtius en els diferents centres educatius entre 1900 i 1940, període en el que el mètode intuïtiu va tenir una gran implantació a les escoles espanyoles. Per a dur a terme aquesta revisió, s’han analitzat diversos tipus de fonts visuals, concretament fotografies d’escoles, dibuixos realitzats per infants i films propagandístics i s’han tingut en compte els tipus d’objectes que apareixen representats en les diferents fonts estudiades, com estan distribuïts els materials i quin tipus d’ús se’n feia. Així mateix, s’ha buscat en la normativa diversos aspectes, en particular, dictàmens i ordres de compres cursades pel govern espanyol, que mostren fins a quin punt, des de l’administració, es va voler donar la imatge que s’estava dotant als centres de materials considerats innovadors. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 25 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Universitat de Barcelona es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Pedagogia es
dc.subject.other Museus es
dc.subject.other Material didàctic es
dc.subject.other Fotografia documental es
dc.title L’experiència de l’escola en temps de la pedagogia intuïtiva a Espanya es
dc.type info:eu-repo/semantics/article es
dc.identifier.doi https://doi.org/10.1344/TE2018.55.5
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion es
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques