Registre simple
dc.contributor |
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia |
|
dc.contributor.author |
Padrós Tuneu, Núria |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-07T07:31:27Z |
|
dc.date.available |
2024-02-07T07:31:27Z |
|
dc.date.created |
2024 |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Padrós-Tuneu, N. (2018). L’experiència de l’escola en temps de la pedagogia intuïtiva a Espanya. Temps d’Educació, 55, p. 71-95. |
es |
dc.identifier.issn |
0214-7351 |
|
dc.identifier.issn |
2014-7627 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/7764 |
|
dc.description.abstract |
En aquest article es presenta una revisió sobre els usos dels objectes educatius, especialment de la utilització dels materials intuïtius en els diferents centres educatius entre 1900 i 1940, període en el que el mètode intuïtiu va tenir una gran implantació a les escoles espanyoles. Per a dur a terme aquesta revisió, s’han analitzat diversos tipus de fonts visuals, concretament fotografies d’escoles, dibuixos realitzats per infants i films propagandístics i s’han tingut en compte els tipus d’objectes que apareixen representats en les diferents fonts estudiades, com estan distribuïts els materials i quin tipus d’ús se’n feia. Així mateix, s’ha buscat en la normativa diversos aspectes, en particular, dictàmens i ordres de compres cursades pel govern espanyol, que mostren fins a quin punt, des de l’administració, es va voler donar la imatge que s’estava dotant als centres de materials considerats innovadors. |
es |
dc.format |
application/pdf |
es |
dc.format.extent |
25 p. |
es |
dc.language.iso |
cat |
es |
dc.publisher |
Universitat de Barcelona |
es |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
es |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.ca |
es |
dc.subject.other |
Pedagogia |
es |
dc.subject.other |
Museus |
es |
dc.subject.other |
Material didàctic |
es |
dc.subject.other |
Fotografia documental |
es |
dc.title |
L’experiència de l’escola en temps de la pedagogia intuïtiva a Espanya |
es |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
es |
dc.identifier.doi |
https://doi.org/10.1344/TE2018.55.5 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
es |
dc.type.version |
info:eu-repo/publishedVersion |
es |
dc.indexacio |
Indexat a CARHUS+ |
es |
Text complet d'aquest document
Registre simple
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons