DSpace/Dipòsit Manakin

Transformant l'escola: Camins cap a una escola inclusiva, participada i compartida amb les famílies i l'entorn, des d'una perspectiva de governança del bé comú

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia CA
dc.contributor.author Castillo Adrián, Josep
dc.date.accessioned 2024-02-19T08:59:28Z
dc.date.available 2024-02-19T08:59:28Z
dc.date.created 2024
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7812
dc.description Programa de Doctorat: Innovació I Intervenció Educatives es
dc.description "Tesi per compendi d'articles" CA
dc.description.abstract L'educació, un pilar fonamental en el desenvolupament de la societat, ha experimentat canvis significatius en la seva concepció i gestió al llarg del temps. En el context contemporani, on es reconeix l'educació com un bé comú, es posa de relleu la necessitat d'una participació activa de tots els agents involucrats, en particular, de les famílies. La present tesi se centra en explorar la influència de la participació familiar en els processos d’innovació i transformació educativa. Des d’una visió holística de l'educació, es proposa que les famílies no són merament espectadores, sinó agents actius que co-creen, modelen i enriqueixen el panorama educatiu. A través de les anàlisis i les dades extretes del quatre articles que composen aquesta tesi per compilació, se’n destaquen les diferents estratègies efectives per fomentar aquesta inclusió; el paper crucial de la governança i el poder en la dinàmica educativa; i com la teoria del bé comú es presenta com un eix per a la innovació en educació. es
dc.description.abstract Education, a fundamental pillar in the development of society, has undergone significant changes in its conception and management over time. In the contemporary context, where education is recognised as a common good, the need for the active participation of all the agents involved, particularly families, is highlighted. This thesis focuses on exploring the influence of family participation in the processes of educational innovation and transformation. From a holistic point of view, it is proposed that families are not merely spectators, but active agents who co-create, model and enrich the educational panorama. Through the analyses and data from the four articles that make up this compilation thesis, it highlights the different effective strategies for fostering this inclusion; the crucial role of governance and power in educational dynamics; and how the theory of the common good is presented as an axis for innovation in education. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 152 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Educació inclusiva es
dc.subject.other Família i escola es
dc.subject.other Ensenyament -- Innovacions es
dc.subject.other Bé comú es
dc.subject.other Participació comunitària es
dc.title Transformant l'escola: Camins cap a una escola inclusiva, participada i compartida amb les famílies i l'entorn, des d'una perspectiva de governança del bé comú es
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.contributor.director Collet, Jordi (Collet i Sabé)
dc.contributor.director Tort, Antoni

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques