DSpace/Dipòsit Manakin

Storytelling with puppets in the EFL class. Learning nouns and adjectives

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Coma Roca, Núria
dc.date.accessioned 2024-05-08T11:43:54Z
dc.date.available 2024-05-08T11:43:54Z
dc.date.created 2023-05-30
dc.date.issued 2023-05-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7884
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract The present research aims to find out whether EFL young students can acquire vocabulary through storytelling or not. In order to do so, 20 students of 5 years of age were expose to a didactic sequence based on one story for seven weeks, doing two lessons per week. The target vocabulary was related to size adjectives and items of clothing. To compare the children’s vocabulary gains after being exposed to the story, three tests were carried out. A pre-test, to check their previous knowledge; an immediate post-test, to be aware of the words they remembered just after being exposed to the story; and a delayed post-test, to observe the items that children recognised two weeks after the didactic intervention. Results show that more than 55% of the participants identified the clothes, but not all the items were remembered by the same number of pupils. Key words: vocabulary acquisition, very young learners, EFL, storytelling, puppets. es
dc.description.abstract Aquest estudi té l’objectiu de descobrir si joves aprenents de llengua anglesa, que tenen aquesta com a llengua estrangera, poden adquirir vocabulari a través de l’explicació de contes. Per tal de resoldre aquesta pregunta, 20 estudiants de 5 anys van ser exposat a una seqüència didàctica basada en una historia durant set setmanes, fent dues sessions per setmana. El vocabulari que havia de ser après estava relacionat amb els adjectius de mida i els noms de peces de roba. Per comparar els guanys de vocabulari dels infants després de ser exposats a la història, es van realitzar tres tests. Un pretest, per veure quin era el coneixement previ dels infants; un posttest immediat, per ser conscients de quines paraules recordaven just després de ser exposats a la història; i un posttest diferit, per tal d’observar quins ítems recordaven els nens i les nenes al cap de dues setmanes de la seqüència didàctica. Els resultats mostren que més d’un 55% dels participants van reconèixer les peces de roba, però que no tots els ítems van ser recordats pel mateix nombre d’alumnes. Paraules clau: adquisició de vocabulari, aprenents molt joves, EFL, contes, titelles. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 66 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Anglès -- Educació infantil es
dc.subject.other Titelles es
dc.subject.other Narració de contes es
dc.title Storytelling with puppets in the EFL class. Learning nouns and adjectives es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques