DSpace/Dipòsit Manakin

Atenció primària: una aproximació a l'experiència vital de l'educand com a element educatiu

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació
dc.contributor.author Coll Boada, Jordi
dc.date.accessioned 2011-11-25T13:37:26Z
dc.date.available 2011-11-25T13:37:26Z
dc.date.created 2011-11-25
dc.date.issued 2011-11-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/1758
dc.description.abstract La recerca Atenció Primària: una aproximació a l'experiència vital de l'educand com a element educatiu, posa de relleu la importància de l'experiència viscuda en un individu com a element motivador i capacitador de les pròpies expectatives personals, de les ganes de superació en el procés educatiu que s'està duent a terme entre l'educador o educadora i l'educand com a subjecte de l'experiència. El treball que presento vol ser una primera aproximació a un element tan important com és l'experiència vital de l'educand. Preguntes com quin paper juga l'experiència, el record, la posada en pràctica i la seva recuperació, sempre des d'un punt de vista educatiu i no terapèutic, són les que m'he plantejat en la recerca. Exploro com la recuperació d’allò que cadascú viu com a bon saber i posar-lo en pràctica de nou, pot ser un element facilitador en el procés educatiu. Reflexionar sobre unes accions ja realitzades és tornar-les a pensar des d'una memòria reflexiva, perquè no comencem de zero, sinó que comencem des d'aquella acció que en el seu moment ja ens va dur a un resultat positiu. Suposa aprendre a pensar millor, a utilitzar el pensament com un processador de la experiència i la informació. L’educador/a social, en aquesta relació, fa “de mirall” del propi educand, ajudant a sortir-se'n, acompanyant-lo en el recorregut de l'aprenentatge. cat
dc.description.abstract The research “the life experience as an educational tool in Social Services” emphasizes, the importance of the experience of each person. This process is taking place between an educator and each person as a subject of experience. Telling the live story is important to grow up of its own personal expectations and the desire to improve the educational process. This study aims to be a first approximation to the life experience of a participant. Questions such as what is the importance of experience, the memory, the implementation and recovery, always explained of an educational point of view and not of a therapeutic point of view. I investigated to find out what is inside of every single person. This knowledge would be a facilitator in the educational process. Reflecting about actions took place; means to reflect again about the actions because you do not start from the beginning again. We start from that action that brought us to a positive result. It involves learning to think better, to use thinking as a process of experience and information. The social educator, in this context, is mirroring the experiencing process of each person as a learning process, and support on their way of life. eng
dc.format application/pdf
dc.format.extent 99 p.
dc.language.iso cat
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.other Assistència social
dc.subject.other Educadors socials
dc.title Atenció primària: una aproximació a l'experiència vital de l'educand com a element educatiu
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.description.version Director/a: Núria Simó
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques