Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències i Tecnologia
dc.contributor.author Baget Panadès, Marc
dc.date.accessioned 2015-10-06T09:18:33Z
dc.date.available 2015-10-06T09:18:33Z
dc.date.created 2015-09
dc.date.issued 2015-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4280
dc.description Curs 2014-2015 ca_ES
dc.description.abstract El projecte està pensat per cobrir la necessitat d’eliminar les capes de gel o neu que es poden formar en diferents paviments urbans, per tal que les persones i vehicles puguin transitar durant les glaçades i nevades sense perill. La idea principal és utilitzar l’escalfor de làmines de foli radiant per mantenir la superfície del paviment a una temperatura que permeti la fusió de les partícules de neu i glaç. L’objectiu és dissenyar un sistema integrat i capaç d’activarse mitjançant sensors de temperatura i humitat, que permeti que hi hagi superfícies lliures de neu i glaç. Durant el període de recerca s’ha buscat la l àmina calefactora que millor s’adaptava a aquestes necessitats. Cal dir que el mercat disposa de molts sistemes de calefacció de terra radiant per interiors, però poques alternatives per exteriors. S’ha buscat la manera de compatibilitzar la làmina calefactora en a mbients exteriors de molta humitat, amb trànsit de vehicles pesats i amb total s eguretat elèctrica i mecànica . S’han dut a terme diferents proves tant de rendiment, seguretat, com d’eficiència. També s’ha dissenyat una p rova pilot per comprovar les prestacions del sistema de fosa de neu i el correcte funcionament. Per últim es presenta un estudi per implementar un sistema de fosa de glaç a l’entrada de l’edifici del Campus de la Torre dels Frares de la Universitat de Vic. ca_ES
dc.description.abstract The purpose of this project is to meet the need to remove the layers of ice and snow formed on urban soil, in order to allow the pedestrians and vehicles can transit through it with total safety. The main idea is using the heat of the u nderfloor heating to maintain the pavement on a temperature that allows the fusion of ice and snow particles. So the goal is to design an integrate system, activated by heat and humidity sensors, which keeps some of the pavement completely free from ice and snow. During my research, I have looked for the h eating sheet that fitted better with those conditions. According to this, I must emphasize that there are many domestic underfloor heating system, but just a few alternatives for the outside. I have found a way to adapt the heating sheet to outer environments with huge humidity and transit of heavyweight vehicles, with total m echanic and electrical safety guaranteed. Its efficiency and safety have been accurately tested. Moreover, I have designed a p ilot test to prove the proper functioning of the snow melting system. Finally, I present a study about the practical implementation of this ice and snow melting system on the front door of the Campus de la Torre dels Frares, in Universitat de Vic. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 69 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Tots els drets reservats ca_ES
dc.subject.other Neu ca_ES
dc.subject.other Glaç ca_ES
dc.subject.other Paviments ca_ES
dc.subject.other Calefacció ca_ES
dc.title Sistema de fosa de neu ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques