DSpace Repository

Activar el patrimoni educatiu: de la memòria a la identitat pedagògica

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació
dc.contributor.author Collelldemont Pujadas, Eulàlia
dc.contributor.author Torrents i Buxó, Jacint
dc.date.accessioned 2016-04-20T07:35:23Z
dc.date.available 2016-04-20T07:35:23Z
dc.date.created 2007
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Collelldemont, Eulàlia, Torrents Jacint. (2007). Activar el patrimoni educatiu: de la memòria a la identitat pedagògica. Educació i Història, (9-10), 368-381. ca_ES
dc.identifier.issn 1134-0258
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4472
dc.description.abstract En el marc de l’actual debat entorn del patrimoni etnològic i cultural, l’article busca fer una reflexió sobre les característiques que defineixen el patrimoni educatiu a fi d’avançar en la seva comprensió, i poder, des de la pedagogia, fer propostes de gestió patrimonial. La pregunta a què denominem patrimoni educatiu, a quins elements històrics o actuals adjudiquem valor i considerem que cal fer-ne difusió i transmissió a les generacions posteriors, obre així una interpretació sobre la memòria pedagògica que, responent a preguntes i preocupacions polítiques i de sensibilitat cultural, és base en la construcció d’una identitat pedagògica potenciada per les institucions patrimonials, com ara bé museus pedagògics o centres culturals per a la memòria educativa. Unes institucions que, al seu torn, són subjectes d’una proposta d’anàlisi. ca_ES
dc.description.abstract In the framework of the current debate on ethnological and cultural heritage, the article provides food for thought on the characteristics that define educational to further our understanding of it and be able, from the basis of pedagogy, to make heritage or asset management proposals. The question as to what we call educational heritage, what historic or current elements we attach value to and which have to be disseminated and transmitted to subsequent generations, thus opens up an interpretation on pedagogical memory which, responding to political and cultural sensitivity questions, is based on the construction of a pedagogical identity promoted by the heritage institutions, such as pedagogical museums or cultural centres for educational memory. Institutions which in turn are the subject of an analysis proposal. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 15 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.publisher Institut d´Estudis Catalans ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Pedagogia ca_ES
dc.subject.other Museus ca_ES
dc.subject.other Política educativa ca_ES
dc.title Activar el patrimoni educatiu: de la memòria a la identitat pedagògica ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article ca_ES
dc.identifier.doi https://doi.org/10.2436/20.3009.01.19
dc.rights.accesRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion ca_ES
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ ca_ES

Files in this item

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics