DSpace/Dipòsit Manakin

"Escoles democràtiques en comú": primeres notes per produir escoles democràtiques a partir de pràctiques comunitzants

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Collet, Jordi (Collet i Sabé)
dc.date.accessioned 2018-05-08T14:59:02Z
dc.date.available 2018-05-08T14:59:02Z
dc.date.created 2017
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Collet-Sabé Jordi. (2018). ¿Escoles democràtiques en comú?: primeres notes per produir escoles democràtiques a partir de pràctiques comunitzants. Pedagogia i Treball Social, 6(2), 32-54. es
dc.identifier.issn 2013-9063
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5416
dc.description.abstract Estem vivint, en paraules de Todorov, un enfrontament entre el neoliberalisme i la democràcia. Davant d’aquest conflicte profund que està soscavant els pilars de la legitimitat de la democràcia representativa, l’article té per objectiu presentar, de manera exploratòria, unes primeres notes sobre què podrien ser les escoles democràtiques en comú. Per a fer-ho, s’entronca amb la corrent de pensament que, des de Dewey ha remarcat la necessitat que les escoles eduquin en, per i sobre la democràcia. Avui, la necessitat d’escoles democràtiques és més viva que mai i el principal resultat d’aquest article, és la proposta de construir-les a partir de pràctiques comunitzants. Van ser Bollier (2014) i Laval i Dardot (2015) els que van proposar transformar “comú” d’adjectiu (bé comú) a verb: comunitzar (commoning). L’article, a partir del model analític de Foucault (saber, poder, subjectivitat), explora què podria ser una escola democràtica basada en pràctiques comunitzants en relació a què (no) és una escola (veritat); com hauria de ser governada (governance); i quin tipus d’identitat hauria de produir (subjecte). Amb aquesta proposta d’escola democràtica en comú es busca plantejar nous camins per construir espais d’educació que transformin el saber, les relacions de poder i les identitats en la línia del bé comú. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 23 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Universitat de Girona es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights (c) Universitat de Girona
dc.subject.other Bé comú es
dc.subject.other Igualtat d'oportunitats educatives es
dc.title "Escoles democràtiques en comú": primeres notes per produir escoles democràtiques a partir de pràctiques comunitzants es
dc.type info:eu-repo/semantics/article es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.type.version info:eu-repo/publishedVersion es
dc.indexacio Indexat a CARHUS+ es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques