Repositorio Dspace

La interpretació de la ironia literària en estudiants de secundària

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Traver i Planella, Laura
dc.date.accessioned 2020-11-11T10:28:48Z
dc.date.available 2020-11-11T10:28:48Z
dc.date.created 2020-06
dc.date.issued 2020-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6314
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description Premi Sebastià Àlvarez al millor Treball de Final de Màster de la UVic en l'àmbit educatiu cat
dc.description.abstract El present treball proposa un estudi qualitatiu a través d’una activitat de comprensió lectora i d’un qüestionari d’hàbits lectors a estudiants de diferents cursos –1r d’ESO, 3r d’ESO i 1r de batxillerat– del mateix centre educatiu i de tres entrevistes a docents per a observar com perceben la ironia d’un text literari els estudiants. Els resultats demostren que la capacitat d’interpretació de la ironia resulta un punt feble en les competències, relacionades amb les dimensions literàries i de comprensió lectora, dels cursos de 1r i 3r d’ESO, i mostraren, en canvi, un cert domini d’aquestes competències a 1r de batxillerat. Com a conseqüència, el treball proposa algunes actuacions i orientacions didàctiques dirigides als docents per a treballar la ironia a l’aula. es
dc.description.abstract The following project proposes a qualitative study through a reading comprehension activity and a reading habits survey to students from different grades (1st and 3rd of secondary school and 1rt of A levels) and the same high school and through three teacher interviews to observe how some students perceive the irony in a literary text. The results prove that the ability to interpret the irony represents a weakness in 1st and 3rd grade secondary students’ competencies, which are related to literary and reading comprehension dimensions, but, instead, show that A level students have better abilities in these competencies. Consequently, the project suggest some actions and teaching guidance for teachers to properly work the irony in their lessons. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 60 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Alumnes d'ensenyament secundari es
dc.subject.other Ironia en la literatura es
dc.subject.other Lectura -- Comprensió es
dc.title La interpretació de la ironia literària en estudiants de secundària es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Casas Deseuras, Mariona
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar en RIUVic


Búsqueda avanzada

Listar

Estadísticas