DSpace/Dipòsit Manakin

Hibridació del model pedagògic de responsabilitat personal i social i la gamificació, per fomentar les competències bàsiques transversals i els hàbits de vida saludables

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Osete Santamaria, Anna
dc.date.accessioned 2021-01-25T12:16:13Z
dc.date.available 2021-01-25T12:16:13Z
dc.date.created 2020-06-02
dc.date.issued 2020-06-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6496
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract L’objectiu d’aquest estudi ha sigut dissenyar, implementar i avaluar l’efecte d’una Unitat Didàctica amb un model pedagògic d’hibridació entre el Model de Responsabilitat Personal i Social i el Model de Gamificació per a treballar les competències bàsiques de l’àmbit personal i social. La mostra de l’estudi ha estat formada per 51 alumnes d’Educació Física entre 15 i 16 anys, distribuïda en grup experimental i grup control. La intervenció de la UD incideix en la dimensió d’activitat física saludable (C1 i C2) i es va realitzar a l’escola Cervetó de Granollers durant el mes de febrer i març del 2020 amb un total de 6 sessions (1:30h/sessió). Les variables analitzades han sigut la condició física amb el test Alpha Fitness extensa (Ruiz et al., 2011), els hàbits de vida amb el test YAP-S (Ortega, 2018), les necessitats psicològiques bàsiques de l’alumne/a cap a l’assignatura d’Educació Física amb el test BPNES (Moreno-Murcia, et al., 2008), la motivació autodeterminada de l’alumne/a cap a l’assignatura d’Educació Física amb el test CMEF (Sánchez-Oliva, et al., 2012) i la responsabilitat personal i social amb el test PSRQ (Escartí et al., 2011). Es van passar els testos en un primer anàlisi pre-test i al finalitzar la UD es van passar els mateixos testos per fer un anàlisi post-test. La recollida de dades es va fer a través de la plataforma de Google Forms per fer un posterior anàlisi amb el programa Microsoft Excel i el programa SPSS que s'ha utilitzat per a realitzar un anàlisi inferencial, amb la prova no paramètrica U de Mann-Whitney per mesures independents per veure les diferències entre sexes dins de cada grup i comparar les puntuacions entre grups (experimental i control). En els resultats no s'han observat diferències estadísticament significatives entre les puntuacions pre i post en cap dels tests, ja que les p>0.05. Tot i que els resultats s’han de veure com a preliminars i exploratoris, s’ha detectat una millora en el grup amb metodologia hibridada en relació a la responsabilitat social i que la hibridació dels dos models pedagògics (MRPS-GM) ha facilitat el treball de les competències transversals de l’àmbit personal i social. Com a conclusions dir que es necessiten més estudis amb la hibridació d’aquests dos model pedagògics per tal d’estudiar les millores de la seva implementació. es
dc.description.abstract The aim of this study has been to design, implement and analyze the effects of a Teaching Unit hybridized between the Teaching Personal and Social Responsibility Model and the Gamification Model to work on basic skills in the personal and social field. The study sample has been composed of 51 students of Physical Education between 15 and 16 years old, distributed in experimental group and control group. The intervention of the TU falls to the healthy physical activity (C1 and C2) and was carried out at Cervetó School in Granollers during the month of February and March 2020 with a total of 6 sessions (1:30h/session). The variables analyzed have been physical condition with the extended Alpha Fitness Test Batery (Ruiz et al., 2011), lifestyle habits with the YAP-S test (Ortega, 2018), the psychological basic needs of the students towards the subject of Physical Education with the BPNES test (Moreno-Murcia, et al., 2008), the self-determined motivation of the student towards the subject of Physical Education with the CMEF (Sánchez-Oliva, et al., 2012) and personal and social responsibility with the PSRQ test (Escartí et al., 2011). The tests were done in a first pre-test analysis and at the end of the TU the same tests were done to do post-test analysis. Data collection was done through Google Forms platform for further analysis with Microsoft Excel program and the SPSS program to performed an inferential analysis, with the Mann-Whitney nonparametric U test for independent measurements to see the differences between the sexes within each group and compare the scores between groups (experimental and control). In the results any statistically significant differences weren’t observed between the pre and post scores in any of the tests, as the p>0.05. Although the results should be seen as preliminary and exploratory, an improvement has been detected in the group with hybridized methodology in relation to social responsibility and that the hybridization of the two pedagogical models (TPSR-GM) eased the work of the basic skills in the personal and social field. In conclusion, more studies with the hybridization of these two pedagogical models are needed in order to study the improvements in their implementation. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 77 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Ludificació es
dc.subject.other Pràctiques pedagògiques es
dc.subject.other Educació primària es
dc.title Hibridació del model pedagògic de responsabilitat personal i social i la gamificació, per fomentar les competències bàsiques transversals i els hàbits de vida saludables es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Señé Mir, Anna Maria
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques