DSpace/Dipòsit Manakin

Les TIC en l'ensenyament de les matemàtiques a educació infantil i primària

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques
dc.contributor.author Sanchez Garrote, Irene
dc.date.accessioned 2021-01-28T08:16:30Z
dc.date.available 2021-01-28T08:16:30Z
dc.date.created 2020-09
dc.date.issued 2020-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6517
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract Aquest treball d’investigació pretén conèixer l’ús que els docents de matemàtiques d’educació infantil i d’educació primària fan de les TIC i les barreres o obstacles que es poden trobar en la seva integració a les aules a partir d’un estudi per enquesta de tipus descriptiu i inferencial. Les tecnologies tenen un paper molt important en les escoles de la Societat de la Informació i el Coneixement i la seva integració en la didàctica de les matemàtiques, des d’un punt de vista innovador i pedagògic, pot enfortir i millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge canviant la manera com s’aprèn i es fa matemàtiques. Els resultats mostren que els docents utilitzen les TIC habitualment a les seves classes, especialment per treballar continguts de numeració i càlcul i espai i forma, però encara és troben en un baix nivell d’ús i d’integració de la tecnologia. Usen les eines tecnològiques més en les tasques de gestió o programació que en les d’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques, sent el JClic i els recursos de consulta uns dels recursos més utilitzats. De l’anàlisi de les barreres, s’ha detectat la formació i la Competència Digital Docent com a punts claus per una integració efectiva de la tecnologia a les aules de matemàtiques. es
dc.description.abstract The main of this research is to investigate the use of the Information and Communication Technologies (ICT) by infant and primary school math teachers and the barriers, difficulties or obstacles they can face during the integration of these tools in classrooms based on the study of the descriptive and inferential surveys. Digital technologies have a very important role in schools of the Information and Knowledge Society and their integration into the didactics of mathematics can, from the innovative and pedagogical perspective, strengthen and improve teaching and learning processes by changing the way mathematics is learned. The results show that teachers make regular use of the ICT in the classrooms, in particular to teach number and operations and geometry but the level of technologies integration is still low. They use technological tools more frequently in the management tasks or programming than in the math teaching and learning, the JClic and tools for searching being the most common. The analysis of the obstacles revealed that the training and digital competence of teachers is one of the crucial key points for an effective integration of technologies in math classrooms. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 226 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Matemàtica -- Ensenyament es
dc.subject.other Tecnologia de la informació es
dc.title Les TIC en l'ensenyament de les matemàtiques a educació infantil i primària es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Sellas Ayats, Isabel
dc.description.version Director/a: Martori Cañas, Joan Carles
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques