DSpace/Dipòsit Manakin

Diferències entre alumnes actius i inactius de 1r d'ESO respecte a l'IMC, hores de son, sedentarisme i ingesta d'aliments de Navarcles i Igualada

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Forn i Aranda, Laura
dc.contributor.author Liso i Ballvé, Núria
dc.date.accessioned 2021-01-29T17:29:56Z
dc.date.available 2021-01-29T17:29:56Z
dc.date.created 2020-06-03
dc.date.issued 2020-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6526
dc.description Curs 2019-2020 es
dc.description.abstract Introducció. En els centres educatius de secundària existeix un manca d’informació sobre els estils de vida i figuren un nombre elevat d’alumnes inactius a primer d’ESO. Per aquesta raó caldria identificar el grau dels estils de vida de les escoles d’Igualada i Navarcles, més concretament de primer d’ESO. I com implementar-ho a les escoles per millorar hàbits saludables. Objectius. Aquest estudi pretén conèixer les diferències entre adolescents de 1r d’ESO físicament actius i inactius pel que fa a IMC, hores de son, temps assegut davant de pantalla, percepció de salut i freqüència d’aliments hipercalòrics i consum de verdures i fruites. Metodologia. Estudi observacional de tipus descriptiu transversal, utilitzant una metodologia quantitativa mitjançant l’ús d’una enquesta de 79 alumnes de l’institut de Navarcles i Igualada d’entre 12 i 13 anys per conèixer l’activitat física realitzada (PAQ-A), les hores de son (ESCA), hores davant de la pantalla (HELENA), freqüència d’aliments hipercalòrics (ESCA), fruita i verdura (ESCA) i la serva percepció de salut (ESCA). Resultats. Un 95% de la mostra és físicament inactiva. En comparació els físicament actius dormen 7,75 hores entre setmana i 10,75 hores al cap de setmana i els inactius en dormen 7,71 hores i 8,53 hores. Pel que fa a els minuts davant de la pantalla els actius hi passen menys minuts. L’IMC, és elevat en tots els casos. La percepció de salut és millor en els actius en comparació amb els inactius i en la freqüència d’aliments hipercalòrics, es troba entre 2 i 2,50 racions/dia en alumnes actius i fins a 3 racions/dia els inactius. En cas contrari passa en la ingesta de fruita i verdura on els actius consumeixen gairebé 2 racions/dia i els inactius poc més d’1 ració/dia. Conclusions. Identificar els patrons d’activitat física dels alumnes de 1r d’ESO de les escoles, ajudarien a poder planificar accions individualitzades de millora dels estils de vida i millorar la salut dels alumnes de les escoles. es
dc.description.abstract Introduction: In the Secondary High Schools exist a lack of information according to lifestyles and there is a high number of students who are yet inactive at first grade of ESO. This is the reason why we ought to identify the level of the students’ lifestyles in some schools in Igualada and Navarcles, more specifically first graders of ESO, and how to implement healthier lifestyles to these schools. Objectives. This study’s aim is to try to get to know the differences between teenagers from first grade of ESO who are physically active to those who are not very active, according to their IMC, hours of sleep, time sitting in front of a screen, their own health perception, frequency of hypercaloric product ingest and fruit and vegetables consumption. Metodology. Observational study of transversal descriptive type, using a quantitative methodology through surveys to 79 students in Navarcles and Igualada aged 12 and 13 years old in order to acknowledge the physical activity practiced (PAQ-A), hours of sleep (ESCA), time spent in front of a screen (HELENA), frequency of hypercaloric product ingest (ESCA), fruit and vegetables consumption (ESCA), and their own health perception (ESCA). Results. A 95% of our samples are physically inactive. Those who are physically active sleep an average of 7,75 hours during weekdays and 10,75 during the weekend, otherwise those who are less active sleep between 7,71 and 8,53 hours. According to the minutes in front of the screen, those who are active get to spend less minutes in comparison to those who are less active. The IMC is high in all cases. Their own health perception is better to the active ones compared to the less active ones, and the frequency of hypercaloric product ingest is between 2 to 2,50 portions a day for active students and up to 3 portions a day for the less active students. The opposite happens when talking about the fruit and vegetable ingest, where those who are active eat at least 2 portions a day compared to the inactive who eat 1 or less portions a day. Conclusions. Identify the frequency first graders of ESO physical activity at high schools, it would help to be able to plan some individualized action and take action for their lifestyle and health improvement of the students in schools. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 80 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Sedentarisme es
dc.subject.other Joves -- Actituds es
dc.subject.other Hàbits sanitaris en els adolescents es
dc.title Diferències entre alumnes actius i inactius de 1r d'ESO respecte a l'IMC, hores de son, sedentarisme i ingesta d'aliments de Navarcles i Igualada es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Puig, Anna M.
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques