DSpace/Dipòsit Manakin

La Intervenció Psicomotriu Educativa per a la construcció d'un vincle d'aferrament segur i l'adaptació escolar

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Psicologia
dc.contributor.author Valls Arnau, Ana
dc.date.accessioned 2021-02-05T11:38:48Z
dc.date.available 2021-02-05T11:38:48Z
dc.date.created 2020-12-22
dc.date.issued 2020-12-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6543
dc.description Programa de Doctorat: Innovació i Intervencó Educatives es
dc.description.abstract Aquesta recerca està basada en una experiència pràctica, realitzada a una escola , en el marc de l'Educació Infantil. Forma part d’un projecte de transferència de coneixement que parteix de la Universitat de Vic i va ser iniciat per Núria Franch, des de l’assignatura de Desenvolupament Psicomotor. El que s'ha portat a terme és un seguiment durant un curs escolar de tres infants amb dificultats d'adaptació a l'aula, A través d'aquest estudi, s’evidencia com la Intervenció Psicomotriu genera les condicions necessàries per la creació d’un vincle d'aferrament segur. Tant pel que fa a les condicions estructurals existents en una sessió, com per les actituds que es posen en joc i la intervenció que es porta a terme. Per tant pot constituir una estratègia útil per ajudar a aquells alumnes que presenten dificultats d’adaptació. Tanmateix, hi ha un intent a través de la mateixa d’establir un pont entre el món de la Psicologia i l’Educació a través de la Psicomotricitat i alhora contribuir a omplir el buit existent de recerques en relació a “ l’Aferrament i l’Escola”. es
dc.description.abstract This research is based on a practical experience, carried out in a school, within the framework of Early Childhood Education. It forms part of a knowledge transfer project from the University of Vic, begun by Núria Franch in the subject ‘Psychomotor Development’. What has been carried out is a follow-up study during a school year of three children who had difficulties adapting to the classroom. Throughout this study it became evident that Psychomotor Intervention generates the necessary conditions for the creation of a secure attachment bond, not only in terms of the structural conditions occurring in a session but also in terms of attitudes and interventions carried out. As a result it can prove to be a useful strategy to help students with adaptation difficulties. It should also be pointed out that this study seeks to establish a bridge between the fields of Psychology and Education through Psychomotricity and, at the same time, to contribute to the research on attachment bonds in schools. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 408 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Educació psicomotriu es
dc.subject.other Afectivitat es
dc.subject.other Adaptació escolar es
dc.title La Intervenció Psicomotriu Educativa per a la construcció d'un vincle d'aferrament segur i l'adaptació escolar es
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis es
dc.embargo.terms 12 mesos es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess es
dc.contributor.director Lago, José Ramón

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques