DSpace Repository

L'escola, un context per a la recerca d'infants i d'adults

Show simple item record

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author Pujol i Mongay, Maite
dc.date.accessioned 2021-05-13T13:00:04Z
dc.date.available 2021-05-13T13:00:04Z
dc.date.created 2021-01-20
dc.date.issued 2021-01-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6619
dc.description Programa de Doctorat: Innovació i Intervenció Educatives cat
dc.description.abstract La tesi doctoral recull, analitza i documenta el treball conjunt d’adults i d’infants d’educació infantil a l’escola Les Pinediques de Taradell (Osona, Catalunya) al llarg de trenta-sis anys. Una trajectòria d’experimentació a l’aula i a diferents espais de dins i de fora de l’escola, gràcies a la qual els infants, amb els adults, aprofundeixen en el coneixement de l’entorn natural, científic, social, artístic i cultural, per a comprendre’l i transformar-lo. El Treball per projectes és sempre el fil conductor d’aquesta experimentació i la tesi estableix tant la fonamentació com les pràctiques pedagògiques que donen sentit i coherència als processos desplegats i que entronquen amb els paradigmes contemporanis que han fet avançar l’educació infantil en les darreres dècades.La tesi constata el paper del temps, dels espais i dels materials com a agents educadors i transformadors, i reforça la importància d’acollir els estils individuals dels infants, llurs estratègies d’aprenentatge, llurs imaginaris, llurs llenguatges i llur manera de relacionar-se, en el marc d’un entorn de cooperació i d’intercanvi inherent a tot procés d’experimentació individual i col·lectiva. Les experiències pedagògiques que es descriuen en la tesi es presenten amb un conjunt de documents de tipologia i formats diversos que permeten identificar, precisar, analitzar i sistematitzar els aspectes fonamentals de l’evolució metodològica i organitzativa dels projectes realitzats al llarg de les diferents fases del període estudiat. La tesi també aborda les estratègies mitjançant les quals l’equip de mestres del parvulari de Les Pinediques construeix coneixement col·legiat per acompanyar, potenciar i donar continuïtat a les descobertes dels infants. En aquest sentit, el paper de la documentació com a instrument d’autoformació, de seguiment compartit de les propostes educatives, d’avaluació dels processos, esdevé crucial per a l’equip de mestres de cara a consolidar la seva recerca, i per a garantir la sostenibilitat, la continuïtat i el progrés constant de l’experimentació.La tesi, en definitiva, justifica i reivindica l’escola com a context per a la recerca d’infants i adults. La recerca entesa com a estratègia creativa que respecta i potencia les diferents modalitats d’expressar-se i de conèixer de les nenes i dels nens d’educació infantil, mitjançant un procés compartit per totes les persones que hi intervenen, que es caracteritza per l’experimentació i l’avaluació constants. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 516 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Educació infantil -- Experiències es
dc.subject.other Mestres i alumnes es
dc.title L'escola, un context per a la recerca d'infants i d'adults es
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis es
dc.embargo.terms 12 mesos es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.contributor.director Tort, Antoni

Files in this item

Show simple item record

Search RIUVic


Advanced Search

Browse

Statistics