DSpace/Dipòsit Manakin

Anàlisi dels efectes sobre l’alumnat d’una experiència gamificada envers la metodologia tradicional

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Nevado Llamas, Adrián
dc.date.accessioned 2021-12-13T11:02:06Z
dc.date.available 2021-12-13T11:02:06Z
dc.date.created 2021-06-04
dc.date.issued 2021-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6843
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract En aquest treball es porta a terme un estudi comparatiu entre els efectes que provoca l’aplicació d’una model innovador, envers els efectes provocats per una metodologia tradicional. L’objectiu és comprovar els efectes que provoca la gamificació sobre la millora de la motivació, la cohesió de grup i les emocions en l’alumnat de 3er d’ESO d’un institut de secundària. La mostra amb la qual es portarà a terme aquest estudi és de 87 subjectes. Es parteix de les hipòtesis que la gamificació provocarà més beneficis i/o aspectes positius que l’aplicació d’una metodologia tradicional, i que aquests efectes positius sobre les variables motivacionals, socials i emocionals seran més significatius en els grups experimental (gamificat) que en els grup control (no gamificat). Per poder comprovar aquestes hipòtesis, s’han utilitzat una sèrie d’instruments (PLOC, sociograma, GES i qüestionari ad-hoc) per poder realitzar un anàlisi estadístic sobre els resultats obtinguts de cadascuna de les variables, i poder-los comparar posteriorment. Aquest estudi conclou en que la gamificació produeix més beneficis i/o efectes positius en les variables relacionades amb la motivació, la cohesió de grup i les emocions, amb una incidència més significativa en els grups amb els que s’aplica la gamificació (grup experimental) envers els grups amb els que no s’aplica (grup control). es
dc.description.abstract In this work, a comparative study is carried out between the effects caused by the application of an innovative model, and the effects caused by a traditional methodology. The aim is to check the effects of gamification on improving motivation, group cohesion and emotions in 3rd year ESO students in a high school. The sample with which this study will be carried out is 87 subjects. It is assumed that gamification will cause more benefits and / or positive aspects than the application of a traditional methodology, and that these positive effects on motivational, social, and emotional variables will be more significant in the experimental (gamified) groups than in the control group (not gamified). In order to test these hypotheses, a series of instruments (PLOC, sociogram, GES and ad-hoc questionnaire) were used to perform a statistical analysis on the results obtained for each of these variables, and to be able to compare them later. This study concludes that gamification produces more benefits and / or positive effects on variables related to motivation, group cohesion, and emotions, with a more significant incidence in the groups with which gamification is applied (experimental group) to groups with which it does not apply (control group). es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 117 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Gamificació es
dc.subject.other Educació física es
dc.subject.other Pedagogia es
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu es
dc.subject.other Motivació es
dc.subject.other Cohesió de grup es
dc.subject.other Emocions es
dc.title Anàlisi dels efectes sobre l’alumnat d’una experiència gamificada envers la metodologia tradicional es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Gonzalo Flores
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Tots els drets reservats Tots els drets reservats

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques