DSpace/Dipòsit Manakin

Implementing the cooperative learning approach in a secondary EFL classroom: students’ learning and engagement perceptions on cooperative learning

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Ramírez Llobregat, Elena
dc.date.accessioned 2021-12-14T07:54:43Z
dc.date.available 2021-12-14T07:54:43Z
dc.date.created 2021-06
dc.date.issued 2021-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6849
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract The purpose of this study is to gain insight into the students' perceptions on learning and engagement as a result of the implementation of cooperative learning in the EFL secondary classroom. Furthermore, it aims to examine learners’ overall attitudes towards this learning method. This research employed a case study approach using a mixed-methods research design to gather both quantitative and qualitative data in order to answer the guiding research questions. The sample for this study consisted of 24 students of 2nd grade of ESO who were taught under the cooperative learning approach throughout a didactic unit. Beginning with the collection of quantitative data by means of a questionnaire and a formative assessment on group work performed at two different stages of the study, the research was expanded upon by further collection of qualitative data from a students’ focus group. Using the qualitative data gathered from the focus group to explain and extend the findings from the quantitative data, the study effectively answered the proposed research questions. The results revealed that students, overall, agreed that cooperative learning enhanced their learning and engagement in the EFL classroom. Findings also provided evidence supporting that cooperative learning experiences contributed to improve positive relationships among students. Nevertheless, some drawbacks related to the implementation of cooperative learning are also reported in the results. es
dc.description.abstract L’objectiu d’aquest estudi és conèixer les percepcions dels estudiants pel que fa al seu aprenentatge i implicació a l’aula d'anglès com a llengua estrangera, com a resultat de la implementació de l’aprenentatge cooperatiu. D’altra banda, pretén examinar les actituds dels estudiants envers aquest mètode d’aprenentatge. Per tal de dur a terme aquest estudi, s’ha utilitzat una metodologia mixta per recopilar dades quantitatives i qualitatives amb la finalitat de respondre a les preguntes d’investigació. Els participants d’aquest estudi van ser 24 estudiants de 2n d’ESO, amb els quals es va dur a terme una unitat didàctica utilitzant tècniques d’aprenentatge cooperatiu. Es va començar per la recopilació de dades quantitatives mitjançant un qüestionari i una avaluació formativa sobre el treball en equip, realitzada en dos moments diferents de l’estudi. Posteriorment, es va ampliar la investigació mitjançant la recopilació de dades qualitatives a través d’un grup focal d’estudiants. Les dades qualitatives recollides es van utilitzar per explicar i ampliar els resultats de les dades quantitatives, per poder, així, respondre de manera efectiva a les preguntes proposades. Els resultats indiquen que els estudiants, en general, tenen una visió positiva sobre l'aprenentatge cooperatiu pel que fa a la millora del seu aprenentatge i implicació a l'aula d’anglès. D’altra banda, demostren que el treball cooperatiu contribueix a millorar les relacions entre els estudiants. No obstant això, els resultats també contemplen alguns aspectes negatius relacionat amb la implementació del treball cooperatiu. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 51 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu es
dc.subject.other Educació secundària es
dc.subject.other Anglès -- Aprenentatge es
dc.subject.other Percepció dels estudiants es
dc.subject.other Actitud es
dc.title Implementing the cooperative learning approach in a secondary EFL classroom: students’ learning and engagement perceptions on cooperative learning es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Mireia Canals Botines
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Tots els drets reservats Tots els drets reservats

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques