DSpace/Dipòsit Manakin

Influència de l’assignatura d’educació física sobre les emocions dels alumnes de 4t d’ESO

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Pujol Portavella, Laura
dc.date.accessioned 2021-12-15T10:22:14Z
dc.date.available 2021-12-15T10:22:14Z
dc.date.created 2021-02-24
dc.date.issued 2021-02-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6857
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract Introducció. L’adolescència és una etapa de vida caracteritzada per desequilibris emocionals i alts riscs de patir trastorns mentals. Experimentar emocions positives en aquesta edat, esdevé una eina per millorar la salut, aquestes actuen com a protectores a nivell mental, entre d’altres. Un dels mitjans per promoure l’aparició d’emocions positives és l’activitat física, aquesta te efectes beneficiosos a nivell emocional, reduint les emocions negatives i potenciant les positives. L’Educació Física és la única assignatura en etapa escolar que inclou activitat física, per tant aquesta esdevé susceptible a l’hora d’influir en les emocions dels adolescents. El present estudi té com a objectiu estudiar la influencia de l’Educació Física sobre les emocions generades en els adolescents en comparació amb les Ciències Socials (com a exemple d’assignatura sense moviment). Metodologia. S’ha utilitzat un estudi descriptiu comparatiu, on s’ha realitzat un qüestionari amb una mostra de 30 alumnes de 4t d’Educació Secundària de l’Escola Pia Balmes d’una edat mitjana de 16 anys. S’han mesurat les emocions experimentades al final de dues classes d’Educació Física i dues de Ciències Socials i després s’han comparat les diferencies en les emocions generades entre les sessions d’ambdues assignatures. Resultats. L’Educació Física, caracteritzada per ser una assignatura basada en el moviment, genera nivells superiors d’emocions positives que les Ciències Socials, assignatura sense moviment i dirigida a través de la metodologia tradicional. L’educació Física obté un percentatge de prevalença igual o més del 50% en quinze de les setze emocions positives. Conclusió. La present proposta conclou per una banda, que les metodologies actives, basades en la vivència directa i l’experiència poden contribuir a millorar la qualitat de vida dels joves i per l’altra, que l’Educació Física esdevé una eina per generar salut mental i emocional en els adolescents. es
dc.description.abstract Introduction. Adolescence is a stage of life characterized by emotional imbalances and high risks of mental disorders. Experiencing positive emotions becomes a tool to improve health, it acts as a preventive measure for mental issues, among others. One of the ways to promote the appearance of positive emotions is physical activity, which has beneficial effects on the emotional level, reducing negative emotions and enhancing positive ones. Physical Education is the only subject in the school stage that includes physical activity, so it becomes susceptible when it comes to influencing the emotions of adolescents. Thus, the present study aims to analyse the influence of Physical Education (understood as the manifestation of physical activity during school schedule) on the emotions of adolescents in comparison with Social Sciences (as an example of subject without movement). Methodology. A comparative descriptive study was used, with a sample of thirty students from the 4th year of secondary education at Pia Balmes School with an average age of sixteen years old. We measured emotions experienced at the end of two Physical Education and two Social Science classes and the differences between both subjects. Results. Physical Education, characterized as a subject based on movement (physical activity) and directed through an active learning methodology, generates higher levels of positive emotions than Social Sciences, a subject without movement and directed through the traditional learning methodology. Physical education achieves a prevalence percentage equal to or higher than 50% in fifteen of the sixteen positive emotions. Conclusion. The present proposal concludes on the one hand, that active learning methodologies, based on experience and movement can contribute to improve the quality of life of young people and on the other, that Physical Education becomes a tool to generate mental Health in adolescents. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 58 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Educació física es
dc.subject.other Emocions es
dc.subject.other Ciències socials -- Ensenyament es
dc.subject.other Salut mental es
dc.title Influència de l’assignatura d’educació física sobre les emocions dels alumnes de 4t d’ESO es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Anna Maria Puig Ribera
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Tots els drets reservats Tots els drets reservats

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques