DSpace/Dipòsit Manakin

La premsa escolar com a recurs didàctic en l’ensenyament i aprenentatge de la llengua castellana

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Alonso Álvarez, Paula
dc.date.accessioned 2021-12-20T12:31:50Z
dc.date.available 2021-12-20T12:31:50Z
dc.date.created 2021-06
dc.date.issued 2021-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6872
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract En aquest treball s’analitzen les possibilitats de la premsa escolar com a eina didàctica per a incrementar la motivació de l’alumnat de l’educació secundària obligatòria per l’escriptura i per a practicar les habilitats escrites de la llengua castellana d’acord amb l’adequació, la coherència, la cohesió i el procés de correcció textual. Es vol determinar, en concret, si les experiències d’elaboració de publicacions a l’aula contribueixen a generar un progrés de l’interès i les destreses dels estudiants en aquest sentit. Per fer la recerca, s’ha optat per una metodologia mixta, utilitzant una triangulació de dades qualitatives i quantitatives provinents d’entrevistes a docents que han liderat projectes de premsa escolar a l’ESO, de l’observació durant la realització d’una revista amb l’alumnat del primer curs de la secundària durant l’estada de pràctiques i d’una enquesta distribuïda entre aquests mateixos alumnes. Els resultats de l’estudi permeten afirmar que la premsa escolar és un recurs pedagògic molt adient per a fomentar l’interès dels estudiants per l’escriptura i per a treballar les competències escrites, tot i que de les evidències recollides es desprèn que incideix més sobre l’adequació, la coherència i el procés de correcció. es
dc.description.abstract This article analyzes the possibilities of the school press as a teaching tool to increase compulsory secondary school students' motivation for writing and to practice the written skills of the Spanish language in accordance with adequacy, coherence, cohesion and the process of textual correction. The aim is to determine, in particular, whether the experiences of developing publications in the classroom contribute to generating progress in the interest and skills of students in this regard. To carry out the research, a mixed methodology was chosen, using a triangulation of qualitative and quantitative data from interviews with teachers who have led school press projects in ESO, from observation during the creation of a magazine with the students in the first year of secondary school during the internship and from a survey distributed among these same students. The results of the study allow us to state that school press is a very suitable pedagogical resource to encourage students' interest in writing and to work on written skills, although the evidence gathered shows that it affects adequacy, coherence and the process of correction more than cohesion. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 28 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Premsa escolar es
dc.subject.other Didàctica es
dc.subject.other Educació secundària es
dc.subject.other Comunicació escrita es
dc.subject.other Correcció d'estil es
dc.title La premsa escolar com a recurs didàctic en l’ensenyament i aprenentatge de la llengua castellana es
dc.title.alternative Repercussió sobre l’expressió escrita i la motivació de l’alumnat de l’ESO es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Pere Quer Aiguadé
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Tots els drets reservats Tots els drets reservats

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques