DSpace/Dipòsit Manakin

Estudi de cas de la influència d’una intervenció en la Intel·ligència Emocional dels adolescents d’un CSMIJ

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Psicologia General Sanitària
dc.contributor.author Trejos Llecha, Natàlia
dc.date.accessioned 2022-01-11T08:29:42Z
dc.date.available 2022-01-11T08:29:42Z
dc.date.created 2021-03
dc.date.issued 2021-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6889
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract Emotional intelligence (EI) is understood as the ability to monitor and recognize our emotions and those of others, allowing us to use affective information to guide our thoughts and actions. The present study intends to analyze the effects of an eight-session intervention on EI based on the book of the Emocionari (Núñez and Romero, 2013) of a sample of adolescents from 13 to 17 years old, users of the Group AIRE (Intensive Approach and Rehabilitation program) of the CSMIJ (Child and Adolescent Mental Health Center) of the Fundació Orienta, Prat de Llobregat. To explore the IE improvement, the EQ-i:YV questionnaire of Baron and Parker (2000) was implemented before (pre-test) and after (post-test) the intervention. The results show that the overall scores obtained on the EQ-i:YV after the intervention are significantly higher than the pre-test scores. Analyzing the difference between pre and post-test in the scores of the questionnaire’s factors, it is observed that the scores in Stress Management are significantly higher in the post-test, the scores in Adaptability and Mood are marginally higher and the Intrapersonal and Interpersonal factors show no significant pre- and post test differences. No significant differences were observed between age groups (13-14 and 15-17) in terms of the overall improvement in IE. It is concluded that Emotion based intervention effectively improves adolescent EI, although it does not appear to influence all of its factors equally. These observations could be replicated and studied in more depth with a broader sample of participants. es
dc.description.abstract La intel·ligència emocional (IE) s’entén com l’habilitat de supervisar i entendre les nostres emocions i les dels altres, permetent-nos fer servir la informació afectiva per a guiar els nostres pensaments i accions. El present estudi té com a objectiu analitzar els efectes d’una intervenció de vuit sessions basada en el llibre de l’Emocionari (Núñez i Romero, 2013) en la intel·ligència emocional d’una mostra d'adolescents d'entre 13 i 17 anys, usuaris del Grup AIRE (programa d’Abordatge Intensiu i Rehabilitació) del CSMIJ (Centre de Salud Mental Infanto-Juvenil) de la Fundació Orienta del Prat de Llobregat. Per explorar la millora en el quocient d’IE s’ha implementat el qüestionari EQ-i:YV de Baron i Parker (2000) abans (pre-test) i després (post-test) de la intervenció. Els resultats mostren que les puntuacions globals obtingudes en l’EQ-i:YV després de la intervenció són significativament superiors a les puntuacions pre-test. Analitzant la diferència pre i post test en les puntuacions dels diferents factors del qüestionari, s'observa que les puntuacions en Maneig de l’Estrès són significativament superiors en el post-test, les puntuacions en l’Adaptabilitat i l’Estat d’Ànim General són marginalment superiors i els Factors d’Habilitat Intra i Interpersonal no mostren diferències significatives pre i post test. Tampoc s'observen diferències significatives entre els grups d'edat (13-14 i 15-17) en quant a la millora global d'IE observada. Es conclou que la intervenció basada en l'Emocionari millora efectivament la IE dels adolescents, tot i que sembla no influenciar per igual tots els factors d'aquesta. Aquestes observacions es podrien replicar i estudiar en més profunditat amb una mostra de participants més amplia. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 116 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Adolescència es
dc.subject.other Infants es
dc.subject.other Teràpia de grup es
dc.subject.other Intel·ligència emocional es
dc.title Estudi de cas de la influència d’una intervenció en la Intel·ligència Emocional dels adolescents d’un CSMIJ es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Esther Pertusa
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Tots els drets reservats Tots els drets reservats

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques