Repositorio Dspace

Anàlisi dels factors claus de la tutoria des de la perspectiva del tutor de l’Educació Secundària Obligatòria i Post-Obligatòria

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Gómez Cazorla, David
dc.date.accessioned 2022-01-12T11:26:21Z
dc.date.available 2022-01-12T11:26:21Z
dc.date.created 2021-06
dc.date.issued 2021-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6909
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract La tutoria dins l’educació secundària és un element central dins la pràctica docent i esdevé un procés en què s’hi dedica temps a l’acompanyament i gestió d’un grup coordinat per un docent. Aquest, que és el tutor del grup, és qui exerceix l’acció tutorial i qui s’encarrega d’executar una tasca d’acompanyament continu i personalitzat per cada alumne per tal de desenvolupar-lo integralment. L’objectiu general d’aquest treball és conèixer quins factors s’haurien de tenir en compte per portar a terme una tutoria de qualitat amb la finalitat de millorar el desenvolupament integral de l’alumnat i acompanyar-lo durant el seu procés de formació a l’educació secundària. Per tal de complir-lo s’ha realitzat una enquesta amb 23 tutors de secundària de l’Escola Joviat de Manresa en què se’ls ha fet preguntes relacionades amb tres factors clau exposats dins el marc teòric: la funció tutorial, la formació del professorat i la percepció del tutor de la importància de les tutories. El treball conclou que aquests tres elements esdevenen factors claus que s’han de tenir en compte per portar a terme una tutoria de qualitat. Aquests, són de vital importància a l’hora de vetllar pel desenvolupament integral de l’alumnat i acompanyar-lo durant el seu procés de formació a l’educació secundària. es
dc.description.abstract Tutoring in secondary education is a central element in teaching practice and becomes a process in which time is spent supporting and managing a group coordinated by a teacher. The tutor of the group executes the tutorial action and carries out an individualised support role continually. The main aim of this dissertation is to examine the key elements that should be considered to achieve a quality tutoring so as to improve the development of students into well-rounded individuals and support them throughout their educational process in secondary school. A survey was fulfilled by 23 secondary school tutors from Escola Joviat de Manresa where they answered questions related to the three key factors set out in the theoretical framework: the tutorial function, the teacher’s training, and the tutor’s perception of the importance of tutoring. The paper concludes that these three elements are key factors that must be considered in conducting quality tutoring. These are vital when it comes to ensuring the rounded development of students and supporting them during their training process in secondary education. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 72 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Tutors i tutoria (Educació) es
dc.subject.other Acompanyament es
dc.subject.other Adolescents es
dc.subject.other Professors es
dc.subject.other Ensenyament es
dc.subject.other Educació secundària es
dc.title Anàlisi dels factors claus de la tutoria des de la perspectiva del tutor de l’Educació Secundària Obligatòria i Post-Obligatòria es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Josep Castillo i Adrián
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Buscar en RIUVic


Búsqueda avanzada

Listar

Estadísticas