DSpace/Dipòsit Manakin

The role of maternal L2 use, age of onset, and length of L2 exposure on L1 Spanish L2 English spontaneous production among young children

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Pedagogia Montessori
dc.contributor.author DesLauriers, Danielle
dc.date.accessioned 2022-01-14T10:27:26Z
dc.date.available 2022-01-14T10:27:26Z
dc.date.created 2021-09-01
dc.date.issued 2021-09-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/6916
dc.description Curs 2020-2021 es
dc.description.abstract The main purpose of this study was to examine the impact of several exposure variables on L2 English production among L1 Spanish children aged 3–6 years in a Montessori environment that did not require or demand it. Exposure variables included maternal use of L2 with the child, the age at which the child was first exposed to L2 (age of onset), and the length of L2 exposure. Analysis of the data obtained from the interactions of 24 L1 Spanish L2 English children with their NS English educator taken together with parental reports of the child’s L2 input outside of the classroom pointed to the importance of the child’s home language environment for L2 production. Maternal use of L2 half- to all of the time (50–100%) starting from birth or within the child’s first year of life was a strong predictor of the child’s L2 production when compared to participants with majority to exclusive L1 maternal input (92–100%). Earlier age of onset and increased length of L2 exposure predicted higher L2 production scores among participants. Although there was evidence for the impact of maternal L2 use, age of onset, and length of L2 exposure, none of these exposure variables, either separate or taken together could account for all of the variation observed among participant L2 production. In light of previous work in the field, it is likely that a combination of child-internal factors, as well as additional exposure variables, were playing contributory roles es
dc.description.abstract La presente investigación analiza el impacto en la producción de L2 inglés (inglés como segunda lengua) de varias variables relacionadas con la exposición a este idioma de niños entre 3 y 6 años cuya L1 es el español (español como primera lengua), en un contexto educativo Montessori en el que no se impone la obligación de uso de la L2. Las variables de exposición incluyeron: el uso materno de la L2, la edad a la que el niño fue expuesto por primera vez a la L2 (edad de inicio), y el tiempo de exposición. Los datos se han obtenido de las interacciones de 24 niños de L1 español y L2 inglés con un educador nativo inglés y de las encuestas realizadas a padres sobre la exposición del niño a la L2 fuera del entorno educativo. Los resultados señalan que existe una relación clara entre el uso materno de la L2 en el hogar y la producción en la segunda lengua: el uso materno de la L2 de manera constante y continuada, exclusiva o alternando su uso con la L1 a partes iguales, ha sido un claro indicador de mayor producción de L2 comparado con los casos de uso materno mayoritario de L2. Asimismo, los participantes que fueron expuestos a la L2 desde una edad temprana y durante mayor tiempo han obtenido puntuaciones más altas en la producción. Sin embargo, aunque se ha observado evidencia del impacto del uso materno de L2, de la edad de inicio, y del tiempo de exposición, ninguna de estas variables, ya sea por separado o combinadas, pueden justificar la variación observada en la producción de L2 de los participantes. Teniendo en cuenta el trabajo previo realizado en este campo, cabe la probabilidad de que tanto una combinación de factores internos del niño como variables adicionales relacionadas con la exposición al idioma jueguen roles complementarios. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 120 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Llenguatge i llengües -- Aprenentatge es
dc.subject.other Anglès -- Aprenentatge es
dc.subject.other Variables (Matemàtica) es
dc.subject.other Edat es
dc.subject.other Família es
dc.title The role of maternal L2 use, age of onset, and length of L2 exposure on L1 Spanish L2 English spontaneous production among young children es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Director/a: Llorenç Comajoan-Colomé
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques