DSpace/Dipòsit Manakin

Elaboració, Validació i Aplicació d’un Programa d’Aprenentatge Musical per a la Millora de la Inclusió i la Cohesió de l’Alumnat a l’Aula

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura
dc.contributor.author Bosch Sanfélix, Mercè
dc.date.accessioned 2022-03-08T18:36:09Z
dc.date.available 2022-03-08T18:36:09Z
dc.date.created 2022-02-18
dc.date.issued 2022-02-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7033
dc.description Programa de doctorat: Innovació i Intervenció Educatives cat
dc.description.abstract La recerca parteix de les premisses formulades per referents internacionals, com la Unesco (2009), Echeita (2006) o Ainscow, Booth i Dyson (2006), que assenyalen la importància de la formació del professorat i el desenvolupament de programes didàctics per poder atendre a la diversitat dintre dels centres ordinaris. Així, considerant les característiques per assolir un model educatiu artístic de qualitat que anomenen autors com Bamford (2009), s’elabora un Programa Didàctic Musical, dissenyat per afavorir l’aprenentatge musical, prestant especial atenció a l’alumnat que troba barreres per l’aprenentatge i considerant el desenvolupament personal i social de tot l’alumnat. Per avaluar i validar aquest Programa se segueix una metodologia qualitativa, centrada en el Model Responent d’Avaluació de Programes de Robert Stake (2006), per fer una elaboració contextualitzada del programa, valorar la seua qualitat educativa i descriure com es duen a terme les activitats i veure com influeixen els criteris de qualitat que es valoren. es
dc.description.abstract La investigación parte de las premisas formuladas por referentes internacionales, como Unesco (2009), Echeita (2006) o Ainscow, Booth y Dyson (2006), que inciden en la importancia de la formación del profesorado y el desarrollo de programas didácticos para atender a la diversidad dentro de los centros ordinarios. Considerando las características que debe cumplir un modelo educativo artístico de calidad, según autores como Bamford (2009), se elabora un Programa Didáctico Musical, diseñado para favorecer el aprendizaje musical, prestando especial atención al alumnado que encuentra barreras para el aprendizaje y atendiendo al desarrollo personal y social de todo el alumnado. Para evaluar y validar este Programa se sigue una metodología cualitativa, centrada en el Modelo Respondiente de Evaluación de Programas de Robert Stake (2006), para realizar una elaboración contextualizada del programa, valorar su calidad educativa y describir cómo se desarrollan las actividades y cómo influyen los criterios de calidad que se valoran. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 313 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Música -- Ensenyament es
dc.subject.other Cohesió es
dc.subject.other Educació inclusiva es
dc.subject.other Atenció a la diversitat es
dc.title Elaboració, Validació i Aplicació d’un Programa d’Aprenentatge Musical per a la Millora de la Inclusió i la Cohesió de l’Alumnat a l’Aula es
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis es
dc.embargo.terms 6 mesos es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess es
dc.contributor.director Medina Casanovas, Núria
dc.contributor.director Riera Romero, Gemma

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques