This investigation has its main objective in discovering the use of strategies in the oral
introduction of an English folk tale during preschool hospital classroom time. This was
followed by a practical part, which consists of reading an English folk tale that will
encourage children to learn different vocabulary. After the ...»»»»
This investigation has its main objective in discovering the use of strategies in the oral
introduction of an English folk tale during preschool hospital classroom time. This was
followed by a practical part, which consists of reading an English folk tale that will
encourage children to learn different vocabulary. After the implementation, three
interviews have been done: one of them with the hospital classroom teacher, another
one with the sister of a hospital classroom kid, and the last one with a student in the
hospital classroom. The results have been extracted and contrasted with the theory to
draw conclusions about whether storytelling is a methodology that helps students,
between 2 and 5 years, learning English during their hospital period.^^^^
Aquesta recerca té com a objectiu principal el desenvolupament d'una estratègia en la
introducció oral de la llengua anglesa durant el període d'estança a l'aula hospitalària.
Això va seguit d'una part pràctica, que consisteix en la lectura d'un conte tradicional
anglès que animarà els nens i nenes a aprendre diferent vocabulari. ...»»»»
Aquesta recerca té com a objectiu principal el desenvolupament d'una estratègia en la
introducció oral de la llengua anglesa durant el període d'estança a l'aula hospitalària.
Això va seguit d'una part pràctica, que consisteix en la lectura d'un conte tradicional
anglès que animarà els nens i nenes a aprendre diferent vocabulari. A continuació,
s'han realitzat tres entrevistes: una d'aquestes és a la professora de l'aula hospitalària,
una altra a la germana d'un infant de l'aula hospitalària, i l'última amb un alumne de
l'aula hospitalària. Els resultats s'han extret i contrastat amb la teoria de diferents
autors per extreure conclusions sobre si la narració de contes és una metodologia que
ajuda els estudiants d'entre 2 i 5 anys a aprendre anglès durant el seu període
hospitalari.^^^^