Repositorio Dspace

El desenvolupament del pensament crític i la creativitat a través de jocs teatrals durant l'ensenyament-aprenentatge de la comunicació no verbal a les aules de Secundària i Batxillerat

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Ayaou Oller, Yasmin
dc.date.accessioned 2023-04-27T17:00:17Z
dc.date.available 2023-04-27T17:00:17Z
dc.date.created 2022-06-03
dc.date.issued 2022-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7416
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract El present estudi es proposa comprovar en quina mesura el teatre pot contribuir al desenvolupament del pensament crític, la creativitat, la seguretat i la confiança, i a la millora del llenguatge no verbal dels alumnes. Així doncs, es du a terme una proposta didàctica, que parteix de jocs del Teatre de l’Oprimit, amb participants de 3r d’ESO i Batxillerat. A fi de recollir tant dades objectives com subjectives i correlacionar-les, s’han emprat ambdues metodologies, la quantitativa i la qualitativa, d’acord també a les eines de recollida de dades (graelles d’observació, un formulari, entrevistes i diaris). Dels resultats en podem extreure, especialment, que els alumnes han gaudit la proposta, però a la vegada han trobat dificultats per expressar-se i interpretar el llenguatge no verbal dels companys. Les causes principals d’això són la vergonya i la falta d’eines per a la comunicació no verbal. En conclusió, el teatre i el cos esdevenen instruments útils per a desenvolupar les competències esmentades més amunt, encara que requereixen de temps i pràctica. es
dc.description.abstract This study proposes to check to what extent theatre can contribute to the development of critical thinking, creativity, security and confidence, and to the improvement of pupils' nonverbal language. Thus, a didactic proposal is made, starting from the Oppressed Theatre games, with participants of 3rd ESO and Baccalaureate. In order to collect both objective and subjective data and correlate them, both methodologies, quantitative and qualitative, have been used, according also to data collection tools (observation grades, form, interviews and journals). From the results we can draw, in particular, that pupils have enjoyed the proposal, but at the same time have found it difficult to express themselves and interpret peers' nonverbal language. The main causes of this are shame and lack of tools for non-verbal communication. In conclusion, the theatre and the body become useful instruments for developing the competences mentioned above, although they require time and practice. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 34 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Teatre en l'ensenyament es
dc.subject.other Comunicació no verbal es
dc.title El desenvolupament del pensament crític i la creativitat a través de jocs teatrals durant l'ensenyament-aprenentatge de la comunicació no verbal a les aules de Secundària i Batxillerat es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutor: Pere Quer Aiguadé
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Tots els drets reservats Tots els drets reservats

Buscar en RIUVic


Búsqueda avanzada

Listar

Estadísticas