DSpace/Dipòsit Manakin

Using postcolonial literature in the EFL class to promote ethnical diversity and develop critical thinking skills: A case study

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Bonastre Maneu, Meritxell
dc.date.accessioned 2023-05-03T08:10:21Z
dc.date.available 2023-05-03T08:10:21Z
dc.date.created 2022-06
dc.date.issued 2022-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7422
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract El següent article explora la introducció de la literatura postcolonial en anglès a una classe de vint alumnes de l'Institut d'Argentona com a mitjà per desenvolupar habilitats de pensament crític i enriquir coneixements sobre diversitat cultural i ètnica. Amb la intenció d'aproximar els alumnes a la crítica postcolonial, han llegit vinyetes de la novel·la ‘The House on Mango Street’ (La casa de Mango Street) de l'autora xicana Sandra Cisneros i han treballat activitats que parteixen des de l’enfocament de la pedagogia crítica. Mitjançant dues enquestes, realitzades a l'inici i al final de les vuit sessions, mostres d’alumnes de dues activitats i una discussió en grup, els resultats apunten que la lectura d'aquesta novel·la ha servit per ampliar els coneixements dels estudiants sobre la comunitat xicana, així com per a desenvolupar habilitats de pensament crític desemmascarant relacions de poder i pràctiques discriminatòries pel que fa qüestions racials, de classe i de gènere, tant en les seves pròpies realitats com als EUA. es
dc.description.abstract This paper explores the introduction of Postcolonial literature to a class of twenty students at the Argentona high school as a means of developing critical thinking skills and enhancing their perspective on cultural and ethnical diversity. With the intention of approximating students to postcolonial criticism, they were presented with vignettes from the novel ‘The House on Mango Street’ by the Chicana author Sandra Cisneros and worked on activities that stem from a Critical Pedagogy approach. By means of two surveys, given at the beginning and the end of the eight one-hour sessions, two forms of students’ production samples, and a group discussion, results show that the reading of this novel proved successful in expanding students’ knowledge of the Chicano community and the development of critical thinking skills. The activities also managed to unveil power relations and discriminatory practices with regards to race and ethnicity, class, and gender, both in students’ own community and in the US. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 51 p. es
dc.language.iso eng es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Llengua segona -- Adquisició es
dc.subject.other Anglès en l'ensenyament es
dc.subject.other Pensament crític es
dc.subject.other Educació secundària obligatòria es
dc.title Using postcolonial literature in the EFL class to promote ethnical diversity and develop critical thinking skills: A case study es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutor: Àngel Raluy
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Tots els drets reservats Tots els drets reservats

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques