Repositorio Dspace

Els cantadors a l'aula. Adaptació de les Polifonies Tradicionals Catalanes a l'aula de música de secundària

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Colomer Homar, Esteve
dc.date.accessioned 2023-05-03T08:45:31Z
dc.date.available 2023-05-03T08:45:31Z
dc.date.created 2022-06
dc.date.issued 2022-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7424
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract Aquest treball té per objectiu potenciar el cant a l’aula de música de secundària a partir de les polifonies tradicionals catalanes, una pràctica estesa a Catalunya durant el segles XV i XVI, que consistia en el cant d’un repertori polifònic tradicional i litúrgic per part dels homes de pobles del Principat. Així doncs, en aquesta investigació hem aprofundit en els beneficis del cant a l’aula, a través de l’aproximació i l’opinió de diversos pedagogs, com a eina de cohesió, que permet que es posin en pràctica tots els elements de la teoria musical. El cant el treballarem a través de les polifonies tradicionals catalanes, un gènere que interpretaven els cantadors sense tenir una educació musical. A partir de tot això, hem elaborat una unitat didàctica adaptant aquestes característiques a l’aula de secundària, amb la intenció de potenciar el repertori i la tradició catalana. Els alumnes podran experimentar la pràctica del cant, a partir d’una recerca i vivència del repertori. Amb l’ajuda i suport del docent i d’un grup de polifonies professional, faran un concert final en el qual interpretaran aquest repertori i esdevindran divulgadors del gènere. Finalment, amb la finalitat de veure si la nostra proposta és viable, hem utilitzat el mètode científic de la validació a través del judici d’experts de l’àmbit de la docència. es
dc.description.abstract The aim of this project is to empower singing in the high school’s music classroom through Catalan traditional polyphonies, a widespread practice in Catalonia over the XVth and XVIth centuries, consisting of a traditional, polyphonic and liturgical singing by the men in the Principate’s villages. Therefore, this investigation has allowed us to delve into the benefits of classroom singing through the opinion of several pedagogues, as a cohesive tool, which allow us to put into practice all items of the musical theory. In order to work on the singing, we are going to use the Catalan traditional polyphonies, a genre performed by the cantadors, who did not have any kind of musical education. Proceeding from all the aforementioned, we have drafted a teaching unit which adapts these features to the high school’s classroom, intending to empower the repertoire and the Catalan tradition. The students will be able to experience the practice of singing thanks to a research and a personal experience of the repertoire. Assisted and supported by the teacher and a professional polyphonies group, they will perform a final concert where they will sing this repertoire and become disseminators of the genre. Finally, to see if our proposal is feasible, we have used the scientific method of validation through some teaching experts’ opinion. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 60 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Cant -- Educació secundària obligatòria es
dc.title Els cantadors a l'aula. Adaptació de les Polifonies Tradicionals Catalanes a l'aula de música de secundària es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutor: Albert Fontelles-Ramonet
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Tots els drets reservats Tots els drets reservats

Buscar en RIUVic


Búsqueda avanzada

Listar

Estadísticas