DSpace/Dipòsit Manakin

Usos lingüístics i oralitat a les aules de secundària: la llengua oral com a eina d’aprenentatge

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Giralt Puga, Andreu
dc.date.accessioned 2023-05-06T04:40:08Z
dc.date.available 2023-05-06T04:40:08Z
dc.date.created 2022-06-01
dc.date.issued 2022-06-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7436
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract La llengua pròpia del nostre país, el català, és una llengua amenaçada i corre el risc de desaparèixer: està en retrocés, sobretot, pel que fa al seu ús social. En un context on les llengües dominants —sobretot el castellà, però també l’anglès— van guanyant parcel·les d’ús, l’abandonament del català per part dels seus parlants, és una de les causes principals d’aquest procés. Alhora, en un món encaminat a la interacció digital global i en un sistema educatiu encara molt pendent de l’escriptura, la competència oral dels estudiants de secundària no assoleix els nivells desitjables. Aquest fenomen, que es comença a fer palès de manera generalitzada, és encara més evident en el cas del català. La seva presència és cada cop menor als instituts de secundària de l’àrea metropolitana de Barcelona. Així les coses, l’enfocament comunicatiu de l’ensenyament de llengües i la immersió lingüística haurien pogut dur-nos a una situació molt diferent, i en canvi ens trobem que, per una banda l’ús del català als instituts comença a ser residual i per l’altra que la competència comunicativa de molts estudiants de secundària i batxillerat no es correspon a la que en podríem esperar. Amb aquest treball, que és l’estudi d’un cas concret, mirem d’entendre les causes i explorar possibles solucions a un problema que, si no para d’augmentar, pot acabar convertint-se en un dels factors clau de l’abandonament definitiu del català per part de la població més jove del país, que és el primer pas cap a la desaparició de la llengua. es
dc.description.abstract Our country's language, Catalan, is endangered and is at risk of disappearing: it is in decline, mainly if we focus on its social use. In a context where dominant languages —especially Spanish but English too—are gaining ground, the lack of use of Catalan by their speakers is one of the principal causes of this process. At the same time, in a world that points to global digital interplay and is still focused on writing, oral competition from secondary school students does not reach the required levels. This phenomenon, which is beginning to become widespread, is even more evident in the case of Catalan. Its presence is diminishing in secondary schools in the metropolitan area of Barcelona. Thus, the communicative approach to language teaching and linguistic immersion may lead us to a very different situation. Instead of this, we find that, on the one hand, the use of Catalan in high schools is beginning to be residual and, on the other hand, that the communicative competence of many secondary school students does not correspond to what we might expect. With this work, which is the study of a specific case, we are trying to understand the causes and explore possible solutions to a problem which, if ever-increasing, may eventually become one of the main factors in the definitive disappearance of Catalan by the youngest population in the country, which is the first step towards the disappearance of the language. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 46 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Català parlat es
dc.subject.other Català en l'ensenyament es
dc.title Usos lingüístics i oralitat a les aules de secundària: la llengua oral com a eina d’aprenentatge es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutor: Àngel Raluy Alonso
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Tots els drets reservats Tots els drets reservats

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques