Repositorio Dspace

Com s'avalua la creativitat en els projectes d'escriptura de secundària?

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.author Julià Satorra, Marta
dc.date.accessioned 2023-05-06T05:30:40Z
dc.date.available 2023-05-06T05:30:40Z
dc.date.created 2022-05
dc.date.issued 2022-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7439
dc.description Curs 2021-2022 es
dc.description.abstract Aquest treball té com a objectiu estudiar com s’avalua la creativitat en els projectes d’escriptura de Secundària. S’ha optat per la metodologia qualitativa i s’han realitzat set entrevistes semiestructurades per conèixer com el professorat avalua i treballa la creativitat a l’aula. Els resultats mostren que la majoria considera que la creativitat és intrínseca a la persona però que es pot ensenyar, tot i que no tots els docents entrevistats l’avaluen. Pocs treballen l’avaluació formadora en l’escriptura i tots realitzen una heteroavaluació contínua, deixant l’avaluació quantitativa per al final, sent la rúbrica l’instrument més comú. Poc professorat escriu amb l’alumnat a l’aula i els únics que ho fan són els que reconeixen escriure, individualment, de manera regular. Aquest treball culmina amb una proposta de rúbrica per avaluar la creativitat en els projectes d’escriptura, que conté els indicadors d’originalitat, aprofundiment, veu i procés. es
dc.description.abstract The purpose of this study is to discover how creativity is assessed in high school writing projects. The technique of data analysis used was qualitative content analysis, and seven semi-structured interviews were done to approach how teachers assess and face creativity in language classes. The data shows that the majority considers that creativity is innate but it can be taught, although not all of the teachers evaluate it. In writing projects, few of them practice summative assessment but all of them apply to formative assessment, leaving the grading for the end and being the rubric the most common instrument for the assessment. Few teachers write with the students at class and the only ones who practice it are the ones who recognize to regularly write individually. This investigation concludes with a proposal of a rubric to assess creativity in writing projects, with originality, deepening, voice and process as criteria. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 58 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Creativitat es
dc.subject.other Escriptura es
dc.subject.other Educació secundària obligatòria es
dc.title Com s'avalua la creativitat en els projectes d'escriptura de secundària? es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutora: Mireia Canals Botines
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar en RIUVic


Búsqueda avanzada

Listar

Estadísticas