DSpace/Dipòsit Manakin

La Contribució de les Fires Comercials a la Marca Ciutat: el cas de Fira Barcelona

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Comunicació
dc.contributor.author Jonàs Cortés, Josep
dc.date.accessioned 2023-06-05T06:55:42Z
dc.date.available 2023-06-05T06:55:42Z
dc.date.created 2023-05-26
dc.date.issued 2023-05-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7479
dc.description Programa de Doctorat: Traducció, Gènere i Estudis Culturals ca
dc.description Programa Doctorat Industrial (acord entre UVIC-UCC i Fira de Barcelona) ca
dc.description.abstract Aquesta investigació, que versa sobre la importància de les fires comercials en la construcció de marques de ciutat (de San Eugenio, 2011), neix d’un interès personal i professional que ha acabat vehiculant-se per mitjà d’un conveni entre la UVic-UCC i Fira Barcelona i compta amb el suport del Pla de Doctorats Industrials (AGAUR 2018 DI 98) del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya. És per això que aquest treball d’investigació es centra en la relació existent entre les fires comercials que se celebren a Barcelona i la marca de la ciutat. Així dons, aquesta tesi pretén aportar informació i unes conclusions rellevants vers la relació entre Fira Barcelona, i altres organitzadors d’esdeveniments firals, i la marca Barcelona, en base a l’aplicació d’una metodologia estructurada a partir de l’estudi de cas (Thompson, 2022). És a dir, pretén comprendre si l’activitat firals de la ciutat incideix en els objectius de city branding i de posicionament de la imatge de la ciutat . Al mateix temps, aquest estudi aportarà informació vers el model de relació que hi ha entre els actors per tal d’assegurar l’impacte positiu que els esdeveniments han de generar a la marca de la ciutat. Així doncs, l’interès principal en realitzar aquest treball d’investigació es centra en la seva aplicabilitat directa en el meu àmbit professional, on estic desenvolupant la meva activitat. ca
dc.description.abstract Este trabajo de investigación demuestra que la celebración de las ferias comerciales influye en el posicionamiento de la marca de la ciudad y al desarrollo de su territorio, gracias a la colaboración pública y privada, a la participación de los stakeholders, a la creación de grupos de trabajo específicos y el liderazgo de los responsables de la ciudad. En este caso concreto, se constata esta sinergia entre Fira Barcelona y la ciudad de Barcelona; gracias a la celebración de grandes salones internacionales. es
dc.description.abstract This research work demonstrates that trade fairs influence the positioning of the city's brand and the development of its territory, thanks to public and private collaboration, the participation of stakeholders, the creation of specific working groups and the leadership of the city's decision-makers. In this specific case, this synergy between Fira Barcelona and the city of Barcelona can be seen, thanks to the holding of major international trade fairs. en
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 294 p. es
dc.language.iso cat es
dc.publisher Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya es
dc.rights Tots els drets reservats es
dc.subject.other Imatge de marca es
dc.subject.other Fira Barcelona es
dc.subject.other Fires comercials ca
dc.subject.other Place branding en
dc.subject.other City branding en
dc.subject.other Barcelona ca
dc.title La Contribució de les Fires Comercials a la Marca Ciutat: el cas de Fira Barcelona es
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es
dc.contributor.director San Eugenio Vela, Jordi de
dc.contributor.director Ginesta Portet, Xavier

Text complet d'aquest document

Registre simple

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques