En el nostre país la matèria de música es considera encara avui dia una assignatura secundària
tot i la inclusió de les noves pedagogies. La transició educativa que es produeix de primària a
secundària representa un trencament significatiu no només pel que fa a metodologies, sinó
també pel fa a canvi d’etapa: l’adolescència. ...»»»»
En el nostre país la matèria de música es considera encara avui dia una assignatura secundària
tot i la inclusió de les noves pedagogies. La transició educativa que es produeix de primària a
secundària representa un trencament significatiu no només pel que fa a metodologies, sinó
també pel fa a canvi d’etapa: l’adolescència. En aquest context de traspàs, la present
investigació analitza la percepció de l’alumnat al voltant de l’assignatura de música a
secundària partint de la premissa que hi ha un desencant generalitzat a les aules. A través del
treball de camp, els qüestionaris i les bústies d’opinió es recullen les dades necessàries que
contribueixen a identificar els principals factors que hi intervenen.
Paraules Clau: Educació musical a secundària, percepció de l’alumnat, motivació,
adolescència, gestió d’aula, currículum de música.^^^^
Nowadays, in our educational context, music is still considered a minor subject, despite the
implementation of new pedagogies. The educational transition that takes place between
elementary and high school education is a significant break, not only in methodologies, but
also in terms of a developmental stage: the adolescence. ...»»»»
Nowadays, in our educational context, music is still considered a minor subject, despite the
implementation of new pedagogies. The educational transition that takes place between
elementary and high school education is a significant break, not only in methodologies, but
also in terms of a developmental stage: the adolescence. In this transitional context, this
research analyzes pupils' perception of music as a subject in secondary school, taking as a
premise, that there is a widespread disenchantment in the classrooms. Through fieldwork,
questionnaires, and opinion letters, the necessary data is collected to identify the main factors
involved in this situation.
Keywords: Secondary music education, student perception, motivation, adolescence,
classroom management, music curriculum.^^^^