DSpace/Dipòsit Manakin

Hàbit lector i context digital a l'ESO: reptes i oportunitats

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Prat Cardona, Cristina
dc.date.accessioned 2023-12-21T08:10:12Z
dc.date.available 2023-12-21T08:10:12Z
dc.date.created 2023-06-01
dc.date.issued 2023-06-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7596
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract Aquest treball és un projecte de recerca en didàctica de la llengua, concretament en l’àmbit de la investigació de la didàctica de la lectura i la comprensió lectora. Pretén copsar i descriure la percepció que té l’alumnat de 1r i 2n d’ESO de l’Institut Escola Guillem de Balsareny sobre com el context digital afecta les seves habilitats lectores. La recerca, doncs, se centra més en l’experiència lectora i com aquesta pot afectar la manera de comprendre el que llegeixen, entenent aquí tot tipus de lectura. Si bé és cert, que durant l’observació s’ha analitzat especialment la lectura literària, el treball orbita al voltant de tot tipus de lectura. Al mateix temps, s’analitzen les causes que determinen aquesta realitat i les conseqüències que té en la construcció de les identitats lectores. També es volen recollir les propostes, reptes i oportunitats que els experts en la matèria i els docents proposen per fomentar l’hàbit lector en el context digital. Paraules clau: habilitat lectora; context digital; ensenyament i aprenentatge de la competència lectora. es
dc.description.abstract This work is a research project in language teaching, specifically in the field of research on teaching reading and reading comprehension. The aim of the research is to study and describe the perception that 1st and 2nd ESO students of Guillem de Balsareny High School have about how the digital context affects their reading skills. The research, therefore, focuses on the reading experience and how it can affect the way of understanding what they read, understanding here all types of reading. Although it is true that during the observation, literary reading has been analyzed in particular, the work focuses on all types of reading. At the same time, the causes that determine this reality and the consequences it has on the construction of reading identities are analyzed. It also aims to collect the proposals, challenges and opportunities that experts in the field and teachers propose to promote the reading habit in the digital context. Keywords: reading literacy; digital context; teaching and learning of reading skills. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 48 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Hàbit lector es
dc.subject.other Competència i actuació (Lingüística) es
dc.subject.other Literatura -- Educació secundària es
dc.title Hàbit lector i context digital a l'ESO: reptes i oportunitats es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutor: Pere Quer Aiguadé
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques