DSpace/Dipòsit Manakin

Llegir per viure i créixer. Hàbit lector, foment de la lectura a les escoles i dinamització de la literatura a secundària

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Gibert Rubio, Mireia
dc.date.accessioned 2024-01-18T09:43:33Z
dc.date.available 2024-01-18T09:43:33Z
dc.date.created 2023-06-01
dc.date.issued 2023-05-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7626
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract Resum: El present treball recull un estudi d’investigació dins de l’àmbit de la literatura, sobre l’hàbit lector adolescent i com fomentar-lo. A partir d’un estudi de cas, es presenta una anàlisi del paper de l’escola i del professorat en el foment de la lectura; de com s’aborda l’hàbit lector des de les aules, com es mesura l’èxit de les seves propostes i com es trasllada el plantejament de treball literari del centre a les unitats didàctiques. A través de diverses eines de caràcter quantitatiu i qualitatiu, la recerca identifica i dissecciona una manera específica d’ensenyar literatura i fomentar les habilitats lectores entre joves estudiants de secundària. Els resultats més rellevants mostren la complexitat d’englobar en una mateixa proposta el desenvolupament d’unes competències lectores crítiques i el foment de la lectura per plaer. Paraules clau: Educació, literatura, hàbit lector, pla lector, foment lector, habilitats i competències lectores, didàctica de la literatura, programació de lectures, adolescents, joves, ensenyament-aprenentatge. es
dc.description.abstract Abstract: The present work includes a research study within the field of literature, on the adolescent reading habit and how to encourage it. Based on a case study, an analysis of the role of the school and teachers in the promotion of reading is presented; How the reading habit is approached from the classrooms, how they measure the success of their proposals and how their approach to literary work is transferred to the teaching units and activities. Through various quantitative and qualitative tools, the research identifies and dissects a specific way of teaching literature and fostering reading skills among young secondary school students. The most relevant results show that is extremely difficult to integrate in a same proposal both critical reading competences and the encouragement of reading for pleasure. Keywords: Education, literature, reading habit, reading plan, reading promotion, reading skills and competences, didactics of literature, reading schedule, teenagers, young people, teaching-learning. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 131 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Hàbit lector es
dc.subject.other Adolescents es
dc.subject.other Literatura -- Educació secundària es
dc.title Llegir per viure i créixer. Hàbit lector, foment de la lectura a les escoles i dinamització de la literatura a secundària es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Directora: Vanesa Amat Castells
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques