Repositorio Dspace

Una perspectiva docent sobre la diversitat de gènere de l'alumnat a educació física en un centre d'educació secundària

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.author Rovira Boadas, Núria
dc.date.accessioned 2024-01-19T09:49:11Z
dc.date.available 2024-01-19T09:49:11Z
dc.date.created 2023-06-01
dc.date.issued 2023-06-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7630
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract Aquesta recerca té com a objectiu principal analitzar les perspectives del professorat d’educació física envers la diversitat de gènere de l’alumnat a les seves aules, treballant i interaccionant amb aquest alumnat, en un centre de secundària. Es busca desafiar la normativitat sobre les concepcions del gènere i imaginar un sistema no binari que disminueixi les violències i discriminacions cap a l’alumnat queer per transformar l’escola en un entorn d’acompanyament a l’adolescent més segur, amable i lliure. Mitjançant una metodologia qualitativa de recollida i anàlisi de les dades, s’han observat i sentit les veus i les accions de l’alumnat i el professorat en el context de l’EF on la diversitat de gènere s’ha manifestat o s’ha hagut de gestionar, per detectar els punts conflictius i reflexionar sobre possibles solucions, fomentant la inclusió. Com a resultats principals es destaquen les següents mesures per avançar cap al canvi social de l’escola: escoltar les veus de l’alumnat queer, augmentar la formació docent i per a l’alumnat i coordinar tota la comunitat educativa per seguir una mateixa línia educativa des de la infància. Paraules clau: gènere, identitat, normativitat, inclusió i educació física. es
dc.description.abstract This research aims to analyse the perspectives of physical education teachers on the gender diversity of students in their classrooms, working and interacting with these students in a secondary education school. It seeks to challenge the normativeness of gender conceptions and to imagine a non-binary system that reduces violence and discrimination towards queer students to transform the school into a more secure, kinder and freer environment for accompanying teenagers in their development. Through a qualitative methodology of data collection and analysis, the voices and actions of students and teachers have been observed and listened to in the contexts of PE where gender diversity has manifested or had to be managed, to detect conflictive points and reflect on possible solutions, looking for inclusion. The following measures to advance the social change of the school are considered as the results of the research: hearing the voices of queer students and putting them in the center, increasing teachers training about gender diversity as well as for the students, and coordinating the entire educational community to follow the same educational goals of inclusion from childhood. Key words: gender, identity, normativity, inclusion and physical education. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 48 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Educació fí­sica -- Educació secundària obligatòria es
dc.subject.other Identitat sexual en l'educació es
dc.title Una perspectiva docent sobre la diversitat de gènere de l'alumnat a educació física en un centre d'educació secundària es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.description.version Tutora: Montse Martin Horcajo
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar en RIUVic


Búsqueda avanzada

Listar

Estadísticas