DSpace/Dipòsit Manakin

Mor la llibertat artística: Els tòpics en el cartellisme cinematogràfic nord-americà

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació
dc.contributor.author Pérez-Pallarès Setó, Miquel
dc.date.accessioned 2024-06-11T10:31:50Z
dc.date.available 2024-06-11T10:31:50Z
dc.date.created 2023-05-30
dc.date.issued 2023-04-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/7967
dc.description Curs 2022-2023 es
dc.description.abstract Aquesta investigació té com a objecte d’estudi els tòpics en el cartellisme cinematogràfic nordamericà. Com la creativitat del cartellista està generalment condicionada per la finalitat publicitària i comercial del cartell, es tracta d’un disseny dedicat al consum del producte (la pel·lícula). El cartellista cinematogràfic es veu condicionat en aportar la seva pròpia expressió artística degut a factors comercials que l’influenciaran en el seu procés creatiu. Un cartell cinematogràfic es compon de molts elements com la imatge, el text, la tipografia, el color, etc. I és un cartellista qui el dissenya, per tant, si presenta tots els elements bàsics per considerar-lo una peça visual es tractaria d’una representació artística, tot i això, el disseny de cartellisme cinematogràfic ha evolucionat cap a una pràctica que consisteix en anunciar una pel·lícula i vendre-la. De la situació actual que fa que una gran part del cartellisme cinematogràfic sigui comercial s’hi produeix un fenomen que cal destacar: els tòpics en el cartellisme cinematogràfic. Els cartells de cinema es componen a partir d’uns elements bàsics (la tipografia, la composició, la imatge i el color) que tenen una intencionalitat determinada depenent del gènere que es tracta. Per exemple, el gènere de terror utilitza colors foscos com el negre o el vermell i imatges que provoquen un sentiment de terror, com pot ser una cara desfigurada. És evident que tant les productores com els cartellistes utilitzen aquests recursos per provocar les emocions desitjades a l’espectador, però hi ha milions de possibilitats de provocar aquestes emocions sense haver de recórrer als tòpics normalitzats. Paraules clau: Cartellisme, Cinema, Comunicació, Publicitat, Tòpics. es
dc.description.abstract This research has as its object of study the clichés in American cinema posters. As the creativity of the poster artist is generally conditioned by the advertising and commercial purpose of the poster, it is a design dedicated to the consumption of the product (the film). The cinematographic poster artist is conditioned to contribute his own artistic expression due to commercial factors that will influence him in his creative process. A movie poster is made up of many elements such as image, text, typography, color, etc. And it is a poster artist who designs it, so if it presents all the basic elements to consider it a visual piece it would be an artistic representation, however, the design of cinematographic posters has evolved into a practice that consists of announcing a movie and sell it. From the current situation that makes a large part of cinematographic posters commercial, there is a phenomenon that needs to be highlighted: clichés in cinematographic posters. Movie posters are composed of basic elements (typography, composition, image and color) that have a specific purpose depending on the genre in question. For example, the horror genre uses dark colors such as black or red and images that evoke a feeling of terror, such as a disfigured face. It is clear that both the producers and the posters use these resources to provoke the desired emotions in the viewer, but there are millions of possibilities to provoke these emotions without having to resort to the normalized clichés. Keywords: Posters, Cinema, Communication, Advertising, Clichés. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 125 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca es
dc.subject.other Cartells es
dc.subject.other Publicitat es
dc.subject.other Cinematografia es
dc.title Mor la llibertat artística: Els tòpics en el cartellisme cinematogràfic nord-americà es
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Cerca avançada

Llistar per

Estadístiques