DSpace/Dipòsit Manakin

Anàlisi del procés d'inclusió d'un alumne amb deficiència visual durant l'etapa d'educació infantil

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Graboleda Reyes, Sara
dc.date.accessioned 2014-01-22T09:08:28Z
dc.date.available 2014-01-22T09:08:28Z
dc.date.created 2013-05-15
dc.date.issued 2013-05-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/2640
dc.description Curs 2012-2013 ca_ES
dc.description.abstract L’objectiu d’aquest treball és analitzar la inclusió d’un infant amb deficiència visual durant l’etapa d’Educació Infantil, amb la finalitat d’establir propostes de millora al centre encaminades a potenciar mesures per a la inclusió de tot l’alumnat. Per a la realització d’aquest estudi primerament ha estat necessari conèixer la fonamentació teòrica del concepte de visió i d’inclusió escolar, així com també les implicacions per part del centre, la família i l’entorn. Per a realitzar aquest anàlisi hem utilitzat entrevistes i pautes d’observació validades, amb la finalitat de conèixer més a fons la trajectòria de l’infant a l’etapa d’Educació Infantil, sempre des d’una concepció interaccionista, és a dir, tenint en compte l’àmbit escolar, familiar i l’entorn. I ja per acabar, aquest anàlisi ha servit per a proposar propostes de millora per a la inclusió de futurs alumnes en el centre. ca_ES
dc.description.abstract The aim of this paper is to analyse the inclusion of a child with visual impairment during the stage of Infant Education, in order to establish improvement proposals for the school aimed at promoting measures for the inclusion of all the students. Firstly, to do this study was necessary to understand the theoretical foundations of the concept of vision and school inclusion, as well as the implications of the centre, the family and the environment. To perform this analysis we used interviews and validated observation guidelines in order to learn more about the development of the child in Infant school, always from an interactionist conception, considering the school, family and the environment. Finally, this analysis has been used to propose suggestions for the future inclusion of students in the school. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 65 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Integració escolar ca_ES
dc.subject.other Educació especial ca_ES
dc.subject.other Cecs -- Educació ca_ES
dc.title Anàlisi del procés d'inclusió d'un alumne amb deficiència visual durant l'etapa d'educació infantil ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques