DSpace/Dipòsit Manakin

Els contes infantils com a creadors de contextos d’aprenentatge de matemàtiques

Registre simple

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.author Portet i Lozano, Núria
dc.date.accessioned 2015-09-24T12:00:33Z
dc.date.available 2015-09-24T12:00:33Z
dc.date.created 2015-05
dc.date.issued 2015-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/4209
dc.description Curs 2014-2015 ca_ES
dc.description.abstract Aquest treball té per objectiu presentar una proposta metodològica basada en l’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a través de l’ús dels contes. Amb aquest enfocament es pretén, per una banda, proposar activitats matemàtiques mitjançant la resolució de problemes vistos en els contes i aplicar-los a contextos reals i significatius per als infants. Per altra banda, crear contextos d’aprenentatge de matemàtiques on -a més de l’aprenentatge d’uns continguts- es fomentin els processos matemàtics implícits en aquest procés. El treball comença revisant els aspectes teòrics en els quals es fonamenta la proposta i a continuació les propostes dutes a terme en una aula, l’anàlisi dels resultats obtinguts així com les conclusions a les quals s’ha arribat sobre per què els contes, a més d’entretenir i meravellar, poden ser un bon recurs per desenvolupar activitat matemàtica. ca_ES
dc.description.abstract The aim of this project is to present a methodological proposal based on the education and learning of the mathematics through the use of tales. This approach intends, on one hand, to propose mathematical activities through the resolution of problems seen in the tales and apply them to real and meaningful contexts for children. On the other hand, to create contexts for learning mathematics where –besides learning contents– the implicit mathematical processes are encouraged in this development. The project begins by reviewing the theoretical aspects in which the proposal is based, followed by proposals are carried out in a classroom, the analysis of the results obtained, as well as the conclusions came across about why the tales, apart from entertaining and astonishing, they can be a good resource to develop the mathematical activity. ca_ES
dc.format application/pdf
dc.format.extent 124 p. ca_ES
dc.language.iso cat ca_ES
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons ca_ES
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ ca_ES
dc.subject.other Educació infantil ca_ES
dc.subject.other Matemàtica -- Ensenyament ca_ES
dc.subject.other Contes ca_ES
dc.title Els contes infantils com a creadors de contextos d’aprenentatge de matemàtiques ca_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca_ES
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess ca_ES

Text complet d'aquest document

Registre simple

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar al RIUVic


Llistar per

Estadístiques