Repositorio Dspace

L’avaluació formativa en l’ensenyament-aprenentatge de l’escriptura a l’educació primària

Registro sencillo

dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Millora dels Ensenyaments de l’Educació Infantil i Primària
dc.contributor.author Galceran Vila, Marc
dc.date.accessioned 2019-05-02T18:15:56Z
dc.date.available 2019-05-02T18:15:56Z
dc.date.created 2019
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10854/5794
dc.description Curs 2018-2019 es
dc.description.abstract L’article parteix de la necessitat de dissenyar i implementar instruments d’avaluació formativa en les composicions escrites dels alumnes d’un centre de primària. L’escola dona moltes oportunitats als infants per escriure, però és necessari que els docents els ensenyin com fer-ho. Per realitzar-ho, cal intervenir en el procés d’escriptura. L’avaluació formativa és un instrument potent que provoca interacció amb el mestre i entre iguals i que es va interioritzant com a capacitat d’autoregulació. Però els docents bàsicament s’han centrat en la correcció i l’avaluació d’aspectes merament formals i aquest estudi pretén aprofundir en l’avaluació formativa de les propietats textuals discursives (adequació, coherència i cohesió), per tal de donar eines als docents i als alumnes amb l’objectiu de millorar els textos escrits. En concret, s’han creat bases d’orientació per als docents per compartir els criteris d’avaluació i graelles d’autoavaluació per a la revisió del text dels alumnes de les propietats textuals discursives abans esmentades. En aquest article es descriuen els processos que s’han seguit per a la implementació d’aquesta millora i, a l’últim apartat, es plantegen les dificultats i els reptes d’aquesta innovació. es
dc.format application/pdf es
dc.format.extent 21 p. es
dc.language.iso cat es
dc.rights Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/ es
dc.subject.other Professors -- Avaluació es
dc.subject.other Escriptura -- Ensenyament es
dc.title L’avaluació formativa en l’ensenyament-aprenentatge de l’escriptura a l’educació primària es
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis es
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess es

Texto completo de este documento

Registro sencillo

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons

Buscar en RIUVic


Listar

Estadísticas