Aquest article desenvolupa el procés de disseny i aplicació d’un projecte de millora a l’Escola
Garcia Fossas (Igualada). El projecte està centrat en la millora de l’ensenyament i aprenentatge
del càlcul a partir de l’ús de materials manipulatius per dissenyar un Espai d’Aprenentatge
Matemàtic.
Aquest Espai es concep com a ...»»»»
Aquest article desenvolupa el procés de disseny i aplicació d’un projecte de millora a l’Escola
Garcia Fossas (Igualada). El projecte està centrat en la millora de l’ensenyament i aprenentatge
del càlcul a partir de l’ús de materials manipulatius per dissenyar un Espai d’Aprenentatge
Matemàtic.
Aquest Espai es concep com a centre de recursos que impulsa la formació dels mestres, fet
essencial per a qualsevol procés de planificació. A la vegada, permet consensuar continguts,
materials i propostes per planificar seguint una línia pedagògica d’escola. Es tracta d’un veritable
laboratori matemàtic per estudiar i experimentar els materials manipulatius més adequats per a
l’ensenyament-aprenentatge de la numeració i el càlcul. També permet dissenyar i assajar
propostes d’activitats, vinculant les propostes pròpies de l’Espai amb les activitats matemàtiques
que es duen a terme a les aules.
El contingut de l’article s’estructura oferint una contextualització de l’escola i del projecte de
millora; estudiant la fonamentació teòrica que ha permès dissenyar el pla de millora; i exposant el
procés seguit per dissenyar i implantar la millora.^^^^