L’assetjament escolar és un fenomen al qual haurem de fer front com a docents i que darrerament, malauradament, sembla estar més present a les aules.
L’objectiu d’aquest estudi és poder establir l’índex d’assetjament concret que hi ha en el centre participant a l’estudi, així com conèixer les actuacions en prevenció, detecció i ...»»»»
L’assetjament escolar és un fenomen al qual haurem de fer front com a docents i que darrerament, malauradament, sembla estar més present a les aules.
L’objectiu d’aquest estudi és poder establir l’índex d’assetjament concret que hi ha en el centre participant a l’estudi, així com conèixer les actuacions en prevenció, detecció i intervenció que fan referència a aquest fenomen. La mostra que participarà en l’estudi és de 147 alumnes de l’etapa d’educació secundària obligatòria d’un centre del Ripollès així com d’un professor d’Educació Física del mateix centre.
Es conclou que l’índex d’assetjament és del 27.2%, que la prevenció i detecció d’aquestes situacions és insuficient, que l’alumnat no n’és prou conscient de la problemàtica i que una solució podria recaure en la mediació entre els mateixos alumnes.^^^^